وزیر خارجۀ فرانسه: امریکا نباید از افغانستان بیرون شود

© AP Photo / Francisco Secoوزیر خارجۀ فرانسه: امریکا نباید از افغانستان شود
وزیر خارجۀ فرانسه: امریکا نباید از افغانستان شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی ادامۀ خروج سربازان امریکایی از افغانستان و افزایش خشونت‌ها در این کشور، وزیر خارجۀ فرانسه از ایالات متحدۀ امریکا می‌خواهد که سربازانش را از افغانستان بیرون نکند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه قرار است هفتۀ آینده با مایک پومپیو، وزیر خارجه امریکا، دیدار کند.

او می‌افزاید که در این دیدار نیز با خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مخالفت خواهد کرد: "به باور ما، امریکا نباید از افغانستان و عراق بیرون شود. من این را به پومپیو خواهم گفت".

ترامپ به خروج نیروهایش از افغانستان سرعت می‌بخشد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به خروج نیروهایش از افغانستان سرعت می‌بخشد

بربنیاد توافق صلح امریکا با طالبان، ایالات متحده روند خروج سربازانش از افغانستان را چندی پیش آغاز کرد. پیشتر مقام‌های امریکایی گفته بودند که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به مرز 5400 تن کاهش یافته‌است.

همزمان با این، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در گفت‌وگوی تیلفونی با رییس‌جمهور غنی گفته‌است که مذاکرات صلح دوحه مسیر دشوار و درازی دارد و در عین حال شکننده نیز است.

این درحالی است، که دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام کرده بود که تمام سربازان امریکایی تا سال نو میلادی از افغانستان بیرون خواهند شد. اما شماری از مقام‌های بلندپایه امریکا تاکید دارند که حضور امریکا در افغانستان وابسته به شرایط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала