چگونه با اضطراب و ترس از ابتلا به ویروس کرونا مقابله کنیم

© Depositphotos.com / Dmvphotosچگونه با اضطراب و ترس از ابتلا به ویروس کرونا مقابله کنیم
چگونه با اضطراب و ترس از ابتلا به ویروس کرونا مقابله کنیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان صحی جهان گفته است که ترس و بیم هنگام بیماری به کووید-19 طبیعی است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان صحی جهان اعلام کرده است که استرس، نگرانی، ترس و اضطراب هنگام بیماری نه تنها بد نیست، بلکه می‌تواند کمک‌کننده باشد و فرد را برای مقابله با تهدیدات پیش رو ر زندگی آماده کند و برای آن برنامه داشته باشد.

آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد - اسپوتنیک افغانستان
آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در امریکا ریکارد زد

سازمان صحی گفته است: "ترس ، اضطراب و استرس پاسخی طبیعی به تهدیدهای درک شده یا واقعی است و گاهی اوقات وقتی با عدم اطمینان یا عدم اطمینان روبرو می شویم. به همین خاطر طبیعی است که افراد هنگام این بیماری استرس و ترس داشته باشند."
به گفته کارشناسان ممکن است ترس از ابتلا به ویروس تغییرات قابل توجهی در زندگی روزمره ایجاد کند.
در این گزارش آمده است: ترس، انزوا یا ازدست دان درآمد می تواند باعث ایجاد اختلالات روانی یا تشدید مشکلات موجود شود. بسیاری از افراد ممکن است افزایش مصرف الکل و مواد مخدر، بی خوابی و اضطراب را تجربه کنند. افراد مبتلا به اختلالات روانی ، عصبی بسیار آسیب پذیر هستند."
مردم در مواجهه با واقعیتهای جدید کار در خانه، بیکاری موقت، آموزش کودکان در خانه در برخی موارد و عدم تماس جسمی با سایر اعضای خانواده، دوستان و همکاران ، باید نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روانی نیز مراقبت کنند ، آنها به بهداشت اطمینان دارند. علاوه بر این، همه می توانند کارهای زیادی برای رشد ذهنی خود انجام دهند.
سازمان بهداشت توصیه کرده است: می‌توانیم کارهای زیاد زهنی انجام دهیم. باید یک برنامه منظم چون استراحت کردن و برخواستن در یک ساعت معین، خوردن منظم غذا، ورزش و اختصاص وقت برای کار خود درست کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала