Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

الکس موگان بالاتر از رونالدو؛ ستاره آمریکا نزدیک‌تر به علیدایی

© Francois MorIFRANCE ENGLAND US WWCUP SOCCER
FRANCE ENGLAND US WWCUP SOCCER - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکس مورگان ستاره تیم ملی بانوان آمریکا با گل‌های ملی از کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتگالی پیشی گرفت.

به گزارش اسپوتنیک؛ کریستیانو رونالدو با به ثمر رساندن 102 گل ملی برای پرتگال و به رکورد علی دایی مُهاجم ایرانی (برترین گل‌زن تاریخ) نزدیک می‌شو اما این در حالی‌ست که الکس مورگان هنوز پیش است.

کریستیانو رونالدو در جریان پیروزی 7-0 پرتگال برابر آندورا در 11 نوامبر (مسابقه دوستانه) یک گل زد، دیداری که قبل از دو بازی نهایی مرحله گروهی جام ملت‌های یوفا برگزار شد.

ابرمُهاجم پرتگالی اکنون 102 گل ملی دارد و تنها 7 گل با علی دایی فاصله دارد تا رکورد تاریخ فوتبال را با 109 گل زده در اختیار بگیرد.

در ماه اکتبر بود که رونالدو به رکورد 100 گل برای پرتگال دست یافت و در لیگ ملت‌ها دو گل مقابل سویدن به ثمر رساند. اکنون او آماده است تا فاصله خود را در دو مسابقه بعدی خود کاهش دهد زیرا پرتگال تا 5 و 6 روز دیگر در مسابقات به ترتیب با فرانسه (14 نوامبر) و کرواسیا (17 نوامبر) روبرو می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Alex Morgan (@alexmorgan13)

الکس مورگان در گل‌های ملی پیشرو است

بیش از یک دهه طول کشید تا کریستیانو رونالدو به 102 گل برای پرتگال رسید چیزی که الکس مورگان قبلاً به آن رسیده بود. مُهاجم تیم ملی زنان ایالات متحده 107 گل به ثمر رسانده و 5 گل بیشتر از رونالدو در 169 بازی ثبت کرده و امیدوار است که بتواند به آمادگی کامل برسد تا در تیمی که در بازی‌های المپیک 2021 توکیو تابستان سال آینده حضور دارد، آماده شود.

مورگان قبل از این‌که در 8 نوامبر در اولین بازی با تاتنهام به زمین برگردد به دلیل بارداری 15 ماه استراحت داشت. دو بار قهرمان جام جهانی در دقیقه 69 در جریان بازی در سوپرلیگ زنان انگلستان به میدان رفت.

 

موفقیت باورنکردنی تیم ملی بانوان آمریکا ستاره هایی را از رکورد موفقانه‌ رونالدو عبور داده است:

میشل آکرز - 107 گل

کارلی لوید - 123 گل

کریستین لیلی - 130 گل

میا هام - 158 گل

ابی وامباخ - 184 گل

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала