ابداع یک روش جدید برای کنترل رعد و برق

© REUTERS / Aly Song Всполохи молний над Шанхаем, Китай
Всполохи молний над Шанхаем, Китай - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان موفق شدند پس از سعی و تلاش زیاد سیستم لیزری را ایجاد کنند که قادر است رعد و برق را کنترل کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک تیم بین المللی از دانشمندان لیزری را ساخته اند که می تواند رعد و برق را کنترل کند، با تغییر دادن مسیر حرکت رعد و برق آن را به نقطه مورد نظر سوق کند.

برای ایجاد این مدل از رعد و برق، دانشمندان دو صفحه موازی صاف که بر روی یک شارژ الکتریکی تجمع می یابند، استفاده کردند. وقتی شارژ به نقطه مورد نظر رسید ، رعد و برق کوچکی در قسمت های مختلف صفحه ایجاد شده و به قسمت دوم صفحه برخورد کرد.

سقوط یک شئ مرموز هنگام رعد و برق در بریتانیا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
سقوط یک شئ مرموز هنگام رعد و برق در بریتانیا + ویدئو

در این مدل ، محققان از ذرات گرافن هدایت لیزر استفاده کردند. شعاع لیزر این ذرات را گرم کرده و کانالی با قابلیت نفوذ بالا ایجاد شد که از طریق آن تخلیه الکتریکی جریان می یابد. در طول آزمایش ، فیزیکدانان رعد و برق را وادا به حرکت در یک مسیر دقیق کردند.

آن ها می افزایند: «این کشف کاربردهای مهمی در کاهش خطر آتش سوزی دارد، زیرا پرتو لیزری فوق می تواند در فواصل طولانی هدایت شود و امکان کنترل دقیق تخلیه رعد و برق را فراهم کند.

به گفته کارشناسان ، کشف آنها برای کنترل مسیر تخلیه الکتریکی در هوا کمک خواهد کرد. دانشمندان بر این باورند كه كنترل صاعقه برای كنترل هوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آنها معتقد اند که از سیستم جدید می‌تو ان در صنعت دارو و پزشکی نیز استفاده کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала