ترور مرد شماره دوم القاعده در تهران

© Sputnikپسر من، اسامه: مادر رهبر «القاعده» برای اولین بار سخن گفته است
پسر من، اسامه: مادر رهبر «القاعده» برای اولین بار سخن گفته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیویورک تایمز در گزارشی از کشته شدن مرد شماره دوم گروه تروریستی القاعده توسط ماموران اسرائیلی در تهران خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه New York Times با استناد از منابع اطلاعاتی می‌نویسد که "عبدالله احمد عبدالله"  یکی از رهبران سازمان تروریستی "القاعده" * ، که در حملات به سفارتخانه های آمریکا در آفریقا در سال 1998 شرکت داشت ، سه ماه پیش توسط مأموران اسرائیلی در تهران ترور شد.

طبق این گزارش، عبدالله احمد عبدالله معروف به "ابو محمد المصری" توسط دو موتور سوار در خیابان تهران همزمان با سالگرد حملات به سفارت خانه های آمریکا در آفرسقا در7 آگست ترور شد. او به همراه دخترش مریم که همسر حمزه بن لادن بوده٬ در این عملیات کشته شده است.

نیویورک تایمز همچنین نوشته است که این عملیات تاکنون مخفی نگه‌داشته شده بود.

در انفجار سفارتخانه‌ آمریکا در نایروبی در کنیا، در هفتم آگست سال 1998 بیش 200 نفر کشته و در حدود پنج هزار نفر زخمی شدند.

این مقام‌های امنیتی به نیویورک تایمز گفته اند، ابو محمد المصری از سال 2003 تا پنج سال پیش در ایران زندانی بوده است. اما از سال 2015 در شهر تهران زندگی می‌کرده است.

شایان ذکر است که عبدالله احمد عبدالله، مرد شماره دو گروه القاعده 58 سال سن داشت و یکی از رهبران بنیانگذار این سازمان تروریستی به شمار می‌رفت و از مدت‌ها قبل در لیست سیاه تروریست‌های تحت پیگرد اداره تحقیقات فدرال آمریکا قرار داشت .گمان می‌رود  او در مقام دوم پس از ایمن الظواهری رهبری سازمان تروریستی القاعده را بر عهده داشت.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا جایزه‌ای به ارزش 10میلیون دالر را برای ارائه اطلاعاتی درباره ابو محمد المصری که منجر به دستگیری‌اش شود اختصاص داده بود و تا دیروز جمعه تصویرش در صدر لیست افراد تحت پیگرد قرار داشت.

شایان ذکر است که عبدالله احمد عبدالله، مرد شماره دو گروه القاعده 58 سال سن داشت و یکی از رهبران بنیانگذار این سازمان تروریستی به شمار می‌رفت که گمان می‌رود در مقام دوم پس از ایمن الظواهری رهبری سازمان تروریستی القاعده را بر عهده داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала