Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توضیح مارسی در مورد خاطر نژادپرستی؛ "ما عادت آمریكا را به آسانی تطبیق نمی‌کنیم."

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر بازیکنان تیم فوتبال المپیک مارسی Открытая тренировка ФК "Олимпик" (Марсель)
بازیکنان تیم فوتبال المپیک مارسی Открытая тренировка ФК Олимпик (Марсель) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باشگاه المپیک مارسی فرانسه در مورد این‌که چرا در بازی مقابل منچسترسیتی زانو نزدند توضیح داد.

به گزارش اسپوتنیک؛ المپیک مارسی توضیح داده که تصمیم گرفتند بازیکنان این تیم در مسابقه مقابل منچسترسیتی در لیگ قهرمانان زانو نزنند زیرا باشگاه‌های فرانسوی "به راحتی مانند انگلستان عادت ایالات متحده را قبول نمی‌کنند".

مارسی اصرار دارد كه آنها نه به عنوان یك مكان بلکه برای نشان دادن حمایت خود از "هدف خود" ایستاده‌اند.

سخنگوی مارسی روز یکشنبه به روزنامه میل گفت: "این ژست آمریکایی است و وضعیت فعلی فرانسه واقعاً متفاوت از انگلستان است. ممکن است برخی از بازیکنان را در حالت زانو مشاهده کنید اما هیچ حرکت جهانی ندارند. این بدان معنا نیست که مردم اهمیتی نمی‌دهند یا اکراه می‌کنند این فقط یک روش دیگر برای بیان موضع ما است. به همین دلیل بازیکنان ما تصمیم گرفتند کنار هم بایستند تا حمایت خود را از عملکرد بازیکنان منچسترسیتی نشان دهند اما به روش خودمان."

زانوزدن بعد از شروع مجدد فوتبال در فصل گذشته به طور گسترده‌ای در سراسر اروپا دیده شد گرچه این فقط باشگاه‌های لیگ برتر هستند که این فصل آن را ادامه داده‌اند.

مارسی یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای اروپا است که دارای تعداد زیادی مسلمان، یهودی و مسیحی است. "در فرانسه مبارزه با نژادپرستی چیز جدیدی نیست. لیگ فوتبال فرانسه اقدامات زیادی را کرده است و مارسی به لطف تاریخچه، هواداران و بازیکنان خود به عنوان مرجع این مبارزه دیده می‌شود. سخنگوی این باشگاه افزود: "اما ما عادت آمریكا را به آسانی مانند انگلستان تطبیق نمی‌کنیم."

این باشگاه در این فصل با اتهامات نژادپرستی روبرو شده است. نیمار ادعا کرد آلوارو گونزالس بازیکن مارسی به او توهین نژاد پرستانه کرده است که منجر به اخراج ستاره پاری‌سن‌ژرمن به دلیل ضربه زدن به حریف در جریان بازی در ماه سپتامبر شد. گونزالس بعد از اینکه لیگ گفت که مدارک کافی ندارند، مجازات نشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала