نبیل: طالبان با جلب حمایت سیاسیون ناراض برای تشکیل حکومت موقت تلاش دارند

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید که برخی از چهره های سیاسی که از حکومت ناراض هستند، به نوعی از ایجاد حکومت موقت حمایت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان با سربازگیری از سیاسیون برای تشکیل حکومت موقت تلاش می‌کنند.

آقای نبیل که برای شرکت در نشستی به ولایت هرات رفته است، روز گذشت (جمعه، 23 عقرب) در صحبت با رسانه ها گفت که گروه طالبان با افزایش خشونت‌ها می‌خواهند مردم را مجبور کنند که جمهوریت را دور بزنند.

رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: تغییرات در تیم طالبان حساب شده و برای دفاع از «امارت اسلامی» است

 نبیل افزود: «گرفتن قدرت و حکومت موقت خواست طالبان است. این گروه فکر می‌کند که از میان قشر سیاسی افغانستان سربازگیری کرده و سیاسیون هم با آنان در تماس هستند.»

او تأکید کرد که نباید نظام جمهوریت دور زده شود و به گروه طالبان نیز اجازه سرنگونی به این نظام داده نشود.

این اظهارات آقای نبیل در حالی مطرح می شود که پیش از این گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی گفته بود که طالبان حکومت کنونی را نمی‌خواهند و برای رسیدن به صلح تنها راه حل، تشکیل حکومت موقت است.

حکمتیار حدود یک ماه قبل در سفر به پاکستان گفته بود که حکومت افغانستان دست‌نشانده خارجی‌ها است و نیاز است تا در مذاکرات بین‌الافغانی، موضوع تشکیل حکومت جدید و مستقل بحث اصلی باشد.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در یک سخنرانی در هرات، از افزایش خشونت‌ها و عدم پیشرفت در مذاکرات بین‌الافغانی انتقاد کرد. او گفت که عدم انعطاف‌پذیری گروه طالبان و پایین نیامدن سطح خشونت‌ها، جنگ در افغانستان را پیچیده‌تر خواهد کرد.

عبدالله افزود که هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان همچنان با حوصله‌مندی برای مذاکرات صلح تلاش می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала