اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است

© AFP 2023 / Olivier Doulieryاسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است
اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع پیشین امریکا پیش از برکناری برای رئیس جمهور این کشور با فرستادن نامه ای نگرانی خود را از بیرن کردن نیروهای این کشور از افغانستان بیان کرده بود. 

ترامپ با پاکسازی پنتاگون به دنبال بیرون شدن کامل از افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ با پاکسازی پنتاگون به دنبال بیرون شدن کامل از افغانستان است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، مارک اسپر وزیر دفاع پیشین امریکا پیش از برکناری خود نامه محرمانه ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به خاطر بیرون کردن نیروهای امریکا از افغانستان ارسال و نگرانی خود را در آن بیان کرده بود. 

به نوشته این روزنامه، اسپر پس از بحث و گفتگو با مقامات ارشد ارتش امریکا، نامه ای طبقه بندی شده به كاخ سفید ارسال كرد و در آن از نگرانی در مورد هزینه های اضافی ، شرایط نامناسب میدانی و مشكلات احتمالی ارتش آمریكا در رابطه با خروج ناگهانی نیروها از افغانستان ابراز نگرانی كرد.

این روزنامه می نویسد، وزیر دفاع پیشین امریکا، در نامه آورده است كه دلایل نگرانی مقامات آمریكایی می تواند آسیب به روابط متحدین و نقض احتمالی مذاكرات میان افغانستانی شود.

دونالد ترامپ روز دوشنبه میلر را به جای اسپر به عنوان سرپرست وزارت دفاع این کشور اعلام کرد. 

ترامپ پیش از این در تویترش نوشته بود، که شمار کمی از مردان و زنان شجاع که در افغانستان به جا مانده اند باید تا کریسمس به خانه خود بازگردند. 

پیش از این، ایالات متحده قصد داشت 4000 سرباز در افغانستان بگذارد، اما رابرت اوبراین ، دستیار امنیت ملی ترامپ گفت، که باید تعداد آنها به 2500 کاهش یابد.

یادآوری می کنیم، که در ماه سپتامبر نخستین گفت و گوی میان افغانستانی به طور مستقیم پس از چند دهه در دوحه پایتخت قطر پس از امضای توافقنامه میان امریکا و گروه طالبان آغاز گردید.



نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала