عمران‌خان: برای به رسمیت شناختن اسرائیل زیر فشارم، اما این کار را نمی کنم

© Photo / IK / IKعمران‌خان: برای به رسمیت شناختن اسرائیل زیر فشارم، اما این کار را نمی کنم
عمران‌خان: برای به رسمیت شناختن اسرائیل زیر فشارم، اما این کار را نمی کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان گفت: برای به رسمیت شناختن اسرائیل زیر فشار هستم اما هرگز آن را به رسمیت نمی‌شناسم.

عمران خان هفته جاری به کابل می‌آید - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان هفته جاری به کابل می‌آید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، عمران‌خان نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به اینکه برای به رسمیت شناختن اسرائیل زیر فشار است، اظهار داشت: با این وجود، اسلام‌آباد هرگز دولت "اسرائیل" را به رسمیت نمی شناسد تا زمانی که یک راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین ارائه شود.

با این حال، عمران‌خان از نام بردن کشورهایی که او را در این زمینه تحت فشار قرار داده‌اند، خودداری کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که این فشار از طرف کدام کشورها است، گفت: از این پرسش بگذارید؛ مواردی هست که نمی توانیم بگوییم. ما با آنها کشورها روابط خوبی داریم.

خان در ادامه در پاسخ به این مورد که بحرین و امارات در حال حاضر روابط اقتصادی و سیاسی با تلاویو برقرار کرده و برخی کشورخای حوزه خلیج فارس نیز در حال بررسی گزینه های مورد نظر خود برای عادی سازی روابط با این رژیم هستند، تصریح کرد: اسلام‌آباد سالها از نظر اقتصادی به کشورهای نفت خیز خلیج فارس عمدتا عربستان سعودی و امارات وابسته است؛ بگذارید از نظر اقتصادی روی پاهای خود بایستیم بعدا می‌توان به این پرسش پاسخ داد.

به گفته وی، "من فکر دیگری برای به رسمیت شناختن اسرائیل ندارم مگر اینکه توافق عادلانه‌ای وجود داشته باشد که فلسطینیان را راضی کند.

خان با اشاره به مواضع «محمدعلی جناح» بنیانگذار این کشور که بارها و بارها از به رسمیت شناختن اسرائیل امتناع کرد، افزود: اسلام آباد به همان مسیر و راه «جناح» در قضیه فلسطین ادامه خواهد داد.

به گفته وی، اسرائیل نفوذ زیادی در امریکا دارند اما از سوی کشورهای دیگر در این زمینه تحت فشار قرار دارم.

خان در پاسخ به پرسشی در مورد آینده روابط اسلام آباد با دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا، با اشاره به شرایط افغانستان گفت: تغییری در سیاست واشنگتن نسبت به افغانستان ایجاد نخواهد شد؛ هدف پایان دادن به 19 سال درگیری خونین از طریق یک حل و فصل سیاسی در کشور جنگ زده است.

به گفته خان، "افغانستان" مسئله واقعی نیست بلکه مسئله اصلی، اسرائیل است. باید دید «بایدن» با این مسئله چگونه برخورد می‌کند. آیا سیاست های ترامپ درباره اسرائیل را تغییر می دهد یا آنها را ادامه می دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала