موشک "رمزآلود پوزئیدون " روسیه آمریکایی ها را نگران ساخته است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است
دستگاه زیرآبی «پوسیدون» روسیه در نوع خود بهترین دستگاه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساخت موشک های جدید نیروی هوایی روسیه که آمریکایی ها آن را موشک "رمزآلود" می‌نامند موجب نگرانی مقامات نظامی ایالات متحده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر فورد ، دستیار وزیر امور خارجه در امور امنیت و منع گسترش سلاح های هسته ای  آمریکا روز جمعه (13نوامبر) در یک سمینار آنلاین به میزبانی انجمن وکلای آمریکایی با ابراز نگرانی از ساخت وسایل نقلیه زیر آب بدون سرنشین پوزئیدون در روسیه، گفت: دانشمندان آمریکایی خود می پرسند كه آیا استفاده از سیستم ها در درگیری نظامی احتمالی با قوانین بین المللی سازگار خواهد بود یا خیر؟

آزمایش تحت البحری مجهز با سیستم راکتی «پوزئیدون» - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش جدیدترین راکت زیر آبی «پوزئیدون» روسیه

فورد خاطرنشان کرد که ایالات متحده دلیلی برای نگرانی در مورد سیاست بازدارندگی هسته ای روسیه در اختیار دارد.

 وی در ادامه افزود، روسیه اعلام می کند که دکترین آن با مقررات و قوانین بین الملل مطابقت دارد و سلاح های هسته ای فقط برای دفاع و بازدارندگی در نظر گرفته شده اند و از آنها فقط به عنوان آخرین چاره استفاده خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد آمریکا امیدوار است این اظهارات با واقعیت برابر باشد

 فورد تأکید کرد: "سیگنال هشدار دهنده دیگر برای آمریکایی ها توسعه وسایل نقلیه زیر آب بدون سرنشین پوزئیدون مجهز با نیروگاه هسته ای در روسیه بود که ظاهراً قرار است باکلاهک های هسته ای با ظرفیت چند مگاتن مسلح شده و در طی درگیری نظامی به منظور از بین بردن شهرهای ساحلی ایالات متحده با سونامی رادیواکتیوی به اقیانوس انداخته می شود".

  وی افزود كه این "موارد سوالات جدی را به میان می‌آورد که آیا این سلاح مطابق با هنجارها و اصول حقوقی بین المللی قابل استفاده است یاخیر".

سلاح روز قیامت – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است - اسپوتنیک افغانستان
"سلاح روز قیامت" – پاسخ مسکو به سپر دفاع ضدراکتی امریکا است

شایان ذکر است که زیردریایی اتمی بدون سرنشین پوزئیدون یک جنگ افزار کشتار جمعی است که به خاطر قابلیت بالای مانوردهی، هیچ وسیله ای نمی تواند حمله آنرا دفع کند. بریتانیایی ها «پوزئیدون» را جنگ افزار روز قیامت نامیده اند اما آمریکاییان اعلام کرده اند دارای قوی ترین ارتش جهان بوده و این زیردریایی بدون سرنشین را خطر جدی برای امنیت خود نمی دانند.

آزمایشات زیرآبی راکتور زیردریایی اتمی بدون سرنشین «پوزئیدون» ثابت کرد که این زیردریایی واقعا دارای برد نامحدود بوده و حداکثر سرعت آن بیش از 200 کیلومتر در ساعت است. «پوزئیدون» همچون یک اژدر عظیم بوده و قادر است در عمق زیاد آب هر مسافتی را پشت سر بگذارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه اش به پارلمان کشور در روز اول مارس سال 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتور اتمی «پوزئیدون: خبرداد که قادر است با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها و جدیدترین اژدرها شناوری کنند. به گفته پوتین این وسایل زیرآبی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم  کلاهک های هسته ای باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала