عبدالله: زندانیان طالبان به امید کاهش و توقف خشونت‌ها رها شدند

© Sputnik / Khaibar Akifi عبدالله: زندانیان طالبان به امید کاهش و توقف خشونت‌ها رها شدند
  عبدالله: زندانیان طالبان به امید کاهش و توقف خشونت‌ها رها شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی، می‌گوید رهایی زندانیان طالبان به امید «توقف جنگ و کاهش خشونت» هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای صلح انجام شد، اما نتیجه مطلوب به دست نیامد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، روز (شنبه ۲۴ عقرب)، در نشست با شماری از فعالان حقوق زن در هرات می‌گوید رهایی زندانیان طالبان به امید «توقف جنگ و کاهش خشونت» هم‌زمان با آغاز وی افزود که برای جنگ افغانستان باید نقطه‌ی پایان گذاشته می‌شد و رهایی زندانیان طالبان بخشی از تلاش‌ها برای پایان جنگ در کشور بود، اما متأسفانه نتیجه نداد.

  عبدالله عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله: هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح صورت نگرفته

وی در واکنش به پیش‌برد مذاکرات از «موضع ضعیف» توسط تیم مذاکره‌کننده افغانستان، پافشاری کرد که صلح باید «باعزت و پایدار» باشد و صلحی که در آن «عزت و پایداری» نباشد قابل پذیرش مردم نخواهد بود.

در همین حال رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان گفت که احتمالاً طالبان در بدل «توقف یا کاهش خشونت‌ها» خواهان ایجاد «حکومت موقت یا اداره عبوری» می‌باشند.

پیش از این، منابع معتبر از قول زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا در افغانستان، گفته بودند که او «توقف یا کاهش خشونت‌ها» هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای صلح را تضمین کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала