وزارت دفاع روسیه: دریک روز گذشته 20 هواپیمای صلح ‌بانان روسیه به قره‌باغ ارسال شد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationوزارت دفاع روسیه: دریک روزگذشته 20 هواپیمای صلح ‌بانان روسیه به قره‌باغ ارسال شد
وزارت دفاع روسیه: دریک روزگذشته 20 هواپیمای صلح ‌بانان روسیه به قره‌باغ ارسال شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از اعزام 20 هواپیمای حامل نیرو های حافظ صلح روسیه به منطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور در یک روز گذشته حدود 20 هواپیمای حامل 170 صلحبان روسیه را به منطقه مورد مناقشه جمهوری های ارمنستان و اذزبایجان، اعزام نموده است.

پیش از این، سرگئی شویگو ، وزیر دفاع روسیه گفته بود که بیش از 1100 نیروی حافظ صلح روسی در قره باغ کوهستان مستقر شده اند ، 73 و برای انتقال تجهیزات و نیرو های روسی دست کم 73 پرواز صورت گرفته است.

آتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم - اسپوتنیک افغانستان
آتش‌بس در قره باغ؛ دبیرکل سازمان ملل: از روسیه سپاسگزاریم

 در همین حال ایگور کوناشینکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه نیز شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نیرو های پیشروحافظ صلح روسی مستقر در منطقه قره باغ انجام وظایف خویش را آغاز کرده‌اند. به گفته وی، بیش از 800 نظامی روسی از هم اکنون در قره باغ مستقر شده‌اند.

پیش از این معلوم شده بود، که رهبران روسیه، ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی درباره آتش بس در قره باغ اتخاذ کردند. طبق بیانیه ای که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ابراز کرد، آتش بس کامل در قره باغ کوهستانی از 10 نوامبر آغاز می شود، آذربایجان و ارمنستان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند و باید اسیران جنگی را تبادل کنند. همچنین نیروهای نگهبان صلح روسی در قره باغ جا به جا می شوند.

یادآوری می‌کنیم که از سال 1998 و زمانی که قره‌باغ کوهستانی، با جمعیت ارمنی و به عنوان بخشی خودمختار از جمهوری آذربایجان در اتحاد جماهیر شوروی اعلام کرد از جمهوری آذربایجان خارج می‌شود، میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر این منطقه تنش وجود دارد.

درگیری‌های سه دهه اخیر در این منطقه ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشت و تعداد زیادی را آواره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала