افشای نام های ۷۰ فرمانده کشته شده گروه طالبان در کندهار و هلمند توسط وزارت داخله افغانستان

© Wikipedia / Umiami91افشای نام های ۷۰ فرمانده کشته شده گروه طالبان در کندهار و هلمند توسط وزارت داخله افغانستان
افشای نام های ۷۰ فرمانده کشته شده گروه طالبان در کندهار و هلمند توسط وزارت داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت داخله ای افغانستان فهرست فرماندهان گروه طالبان که در جنگ ولایت‌های هلمند و کندهار شرکت داشتند را فاش کرده و جزئیات آن‌را همگانی کرد.

 وزارت داخله: در 25 روز گذشته 134 غیرنظامی در حملات طالبان کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
وزارت داخله: در 25 روز گذشته 134 غیرنظامی در حملات طالبان کشته شدند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (یک‌شنبه، ۲۵ عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت، که نزدیک به یک‌هزار و ۱۰۰ جنگ‌جوی گروه طالبان در جنگ ولایت‌های هلمند و کندهار شرکت داشتند.

آرین گفت، که در جنگ‌های هلمند و کندهار ۷۰ فرمانده برجسته‌ی طالبان کشته شده‌اند. او گفت که تنها ۲۰ فرمانده مهم طالب در هلمند و ۴۰ فرمانده مهم دیگر این گروه در کندهار کشته شده‌اند.

ده فرمانده دیگر طالب که از ولایت‌های ارزگان، کندهار و غزنی که به کمک طالبان به هلمند رفته بودند، نیز از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشته شده‌اند.

رحمت‌الله فرمانده گروه ۱۰۰ نفری طالبان، قاری محمد مشهور به صادق فرمانده گروه ۵۰ نفری قطعه سرخ طالبان، حبیب‌الله فرمانده گروه ۴۰ نفری طالبان در نادعلی، ملا ادریس، ملا صمد، ملا محمدعیسی ملا امان‌الله و … از فرماندهان مهم طالبان اند که در جنگ هلمند کشته شده‌اند.

همین طور، مولوی منیر مسئول شبکه یعقوب، ملا سیف‌الدین، ملا سازالدین، قاری لبیب، ملا صدیق، ملا معراج‌الدین، مستغفر، شیر احمد، سردار ولی، پیر آغا و… از فرماندهان مهم طالبان اند که در جنگ ولایت کندهار در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

از سوی هم، سخن‌گوی وزارت داخله از شرکت جنگ‌جویان طالب پاکستانی نیز در جنگ هلمند و کندهار سخن گفت و افزود که بیش از ۳۵۰ طالب پاکستانی در جنگ هلمند و کندهار شرکت داشتند که از این میان، ۱۵۲ نفرشان در درگیری با نیروهای امنیتی و دفاعی کشور کشته شده‌اند.

به گفته‌ی آرین، ۳۵ جسد طالب پاکستانی از کندهار به آن طرف خط دیورند منتقل شده و برای‌شان مراسم خاص برگزار شده است. او همچنان گفت که ۳۵ جسد به فراه، ۵۴ جسد به هلمند، ۱۳ جسد به زابل و ۱۳ جسد از قندهار به ارزگان منتقل شده‌اند.

طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

جنگ‌جویان گروه طالبان در بیستم میزان سال جاری بر بخش‌هایی از شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های نادعلی هلمند حملات گروه انجام دادند. در نتیجه‌ی این حملات هزاران غیرنظامی از خانه‌های‌شان بیجا شدند.

یاسین خان، والی پیشین هلمند گفته بود، که در جریان درگیری‌ها در این حمله‌ی طالبان، ۳۰ نیروی دولتی و حدود ۳۰۰ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند.

جنگ‌جویان طالب پس از شکست در هلمند، بر بخش‌هایی از کندهار به ویژه ولسوالی‌های ارغنداب و ژیری این ولایت حمله کردند. در این حملات طالبان نیز ده‌های غیرنظامی به شهر کندهار آواره شدند.

یادآوری می کنیم، که یورش های طالبان در این ولسوالی‌های کندهار برای چند روز پی‌هم ادامه داشت. نهادهای امنیتی افغانستان از کشته‌شدن ده‌ها جنگ‌جوی طالب در جریان درگیری‌ها در کندهار خبر داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала