Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

برابری همیلتون با شوماخر

© REUTERS / Gonzalo FuentesMercedes' Formula One driver Lewis Hamilton attends the FIA Champions news conference for FIA Prize Giving 2017 in Paris, France December 8, 2017
Mercedes' Formula One driver Lewis Hamilton attends the FIA Champions news conference for FIA Prize Giving 2017 in Paris, France December 8, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لوئیز همیلتون با کسب هفتمین قهرمانی خود با رکورد مایکل شوماخر افسانه‌ای برابری کرد.

به گزارش اسپوتنیک؛ لوئیز همیلتون با کسب هفتمین قهرمانی جهان از رکورد مایکل شوماخر نماد افسانه‌ای فرمول یک عبور کند. او با قهرمانی در مسابقات ترکیه به این رکورد رسید.

ستاره بریتانیایی پس از عبور از خط قهرمانی نتوانست احساسات خود را کنترل کند و به خاطر موفقیت تاریخی خود اشک ریخت.

 

آمار دو راننده موفق دنیای ورزش فرمول 1:

مایکل شوماخر

عناوین: 7

استارت: 306

پیروزی‌ها: 91

پولز: 68

سکوها: 155

سریعترین دور: 77

نسبت بُرد: 30 درصد

شوماخر هفت عنوان قهرمانی کسب کرد، دو قهرمانی با بنتون در 1994 و 1995 و یک قهرمانی بی سابقه در چرخش فراری در پایان قرن. او که یک راننده بحث برانگیز بود، در تصمیم گیری‌های قهرمانی 1994 و 1997 با دیمون هیل و ژاک ویلنوو برخورد کرد، قبل از این‌که به او قضاوت شود که عمداً فراری خود را در موناکو در سال 2006 پارک کرده تا مانع از دور شدن فرناندو آلونسو در انتخابی شود.

پس از سقوط وی در بازی‌های اسکی در تعطیلات با خانواده‌اش در آلپ فرانسه در سال 2013 از اطلاعات پزشکی فعلی شوماخر اطلاعات کمی در دست است.

لوئیز همیلتون

عناوین: 7

استارت: 264

پیروزی‌ها: 94

پولز: 97

سکوها: 163

سریعترین دور: 53

نسبت برد: 35 درصد

همیلتون با کسب اولین عنوان خود در سال 2008، جوانترین قهرمان جهان بود رکوردی که توسط سباستین فتل شکسته شد.

تعداد پیروزی‌ها، مواضع دورها و سکوهای او بیشترین میزان پیروزی است و او قصد دارد برای یک هشتمین قهرمانی فصل آینده رکورددار باشد.

به نظر می‌رسید که رکورد هفت عنوان جهانی شوماخر تا ابد باقی خواهد ماند وقتی که 16 سال پیش آخرین جام را در بلجیم بدست آورد... اما همیلتون هیچ توقفی ندارد!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала