دو طیارۀ دیگر حامل صلح بانان روسی به ارمنستان نشست کردند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationدو طیارۀ دیگر حامل صلح بانان روسی به ارمنستان نشست کردند
دو طیارۀ دیگر حامل صلح بانان روسی به ارمنستان نشست کردند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، دو طیارۀ دیگر حامل نیروهای حافظ صلح روسی به ایروان نشست کردند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد، دو طیارۀ دیگر آنتونوف ای‌ان-124 روسلان حامل نیروهای حافظ صلح روسی با واحدهای زرهی به ایروان نشست کردند.

وزارت دفاع ملی روسیه در این خصوص اعلام کرد: این طیاره‌ها 10 واحد زرهی نفربر BTR-82A، تجهیزات پشتیبانی لجستیکی به همراه حدود 30 نفر از پرسونل نظامی نیروهای حافظ صلح را به ایروان منتقل کردند.

وضعیت فعلی قره باغ کوهستانی از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت فعلی قره باغ کوهستانی از زبان فرمانده نیروهای حافظ صلح روسیه

این وزارتخانه می‌گوید که پس از تخلیه، بازرسی و آماده سازی تجهیزات، واحدها یک حرکت سه‌ صد کیلومتری را به سمت شهر گوریس ادامه خواهند داد.

در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

نخست‌وزیر ارمنستان در بیانیه خود در فیس بوک خاطرنشان شد که این توافق یک تصمیم بسیار سخت و دشوار برای او بوده است. رئیس‌جمهور آذربایجان نیز امضای این سند را تسلیم ارمنستان و همچنین حاوی بیشترین دستاورد برای باکو نامید. به گفته ی وی، دیگر مرحله ی نظامی به پایان رسیده و می توان به سمت مسائل سیاسی رفت.

بر اساس گزارش وزارت دفاع ملی روسیه، در منطقه ی مناقشه قره باغ کوهستانی (ناگورنی) تیم صلح بانان روسی، شامل 1960 نظامی، 90 نفربر زرهی، 380 واحد خودرو و تجهیزات ویژه مستقر خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала