هند: واکسین ما در دسترس تمام دنیا خواهد بود

© AP Photo / Mukhtar Khanهند: واکسین ما در دسترس تمام دنیا خواهد بود
هند: واکسین ما در دسترس تمام دنیا خواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هندوستان که در صنعت دوا پیشرفته است، گفته است که آماده کمک به تولید و توزیع واکسین ویروس کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند هنگام سخنرانی در جلسه عمومی پانزدهمین اجلاس شرق آسیا گفته است که هند آماده کمک به تولید و توزیع واکسین ویروس کرونا است.

  - اسپوتنیک افغانستان
اثر بخشی واکسن روسی "Sputnik V" حدود 92 درصد ثابت شد

شرکت کنندگان در این اجلاس به مشکلات منطقه آسیا و اقیانوسیه از جمله تقویت امنیت منطقه‌ای، اطمینان از رشد اقتصادی پایدار و همچنین مبارزه با کووید توجه کردند. وی نیز افزود که نارندرا مودی نخست وزیر هند قول داده است تا به جامعه جهانی در مبارزه با ویروس کرونا کمک خواهد کرد.
مودی در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که در ماه سپتمبر برگزار شد گفته بود که تولید و تهیه واکسن در هند برای کمک به همه بشریت در مبارزه با این بحران استفاده می شود.
یادآوری می‌شود که وزارت صحت هند امروز شنبه (14 نومبر) اعلام کرد که شمار جان باختگان کرونا با مرگ 520 نفر دیگر طی 24 گذشته به 129 هزار و 188 تن افزایش یافت.
طبق داده‌های وزارت صحت هند، در یک شبانه‌روز گذشته، تست کرونای 44 هزار و 684 تن دیگر در هند مثبت شده و مجموع مبتلایان در این کشور به 8 میلیون و 773 هزار و 479 نفر رسید. تاکنون 8 میلیون و 163 هزار و 572 بیمار کرونایی در هند بهبود یافته‌اند.
بر اساس آخرین داده‌های پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، هند از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا در رده دوم و از لحاظ شمار قربانیان در رده سوم جهان قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала