شهاب عظیم طلایی به زمین نزدیک می شود

© Depositphotos.com / Digitalstormشهاب آسمانی
شهاب آسمانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیارک طلایی به ارزش 10 هزار کوادریلیون دالر به طرف زمین روان است که سه سال بعد به کره ما نزدیک می شود.

به گزارش اسپوتنیک، یک قطعه عظیم طلایی به سمت زمین پرواز دارد. این سیارک "Psyche-16" از طلا، پلاتین، آهن و نیکل تشکیل شده است که چندی قبلی این گنج در وسعت فضا توسط دانشمندان ناسا کشف شد و طی سه سال، هنگامی که سیارک به سیاره ما نزدیکتر می شود.

واکنش سازمان فضایی روسیه به عبور کردن سیارک از نزدیکی زمین - اسپوتنیک افغانستان
واکنش سازمان فضایی روسیه به عبور کردن سیارک از نزدیکی زمین

آژانس فضایی ملی ایالات متحده قصد دارد برای اهداف علمی و احتمالاً برای اهداف تجارتی، یک مأموریت فضایی را سمت این سیارک طلائی به فضا بفرستد. قبلاً بوریس شوستوف، کارمندRoscosmos  در رسانه ها اعلام کرده بود که برنامه های استخراج پلاتین از روی سیارک ها که برای تمام وسایل الکترونیکی بسیار ضروری است. از آنجایی که فلز در روده های کره زمین به سرعت در حال کاهش قرار دارد، امریکایی ها برنامه های مشابهی دارند - این منطقی ترین تصمیم است.

دانشمندان امریکایی پیش از این، هزینه این سیارک را 10 هزار کوادریلیون دالر پیشبینی نموده اند. اگر قطعه قطعه سیارک را به زمین تحویل دهید ، چنین ثروت کافی است که همه ساکنان این سیاره را میلیاردر کند. البته در این حالت، ارزش طلا به شدت سقوط خواهد کرد و تمام بازار فلزات نادر پائین خواهد آمد.

اکنون دانشمندان ناسا علاقهمند هستند که چه تعداد سیارک های طلایی در جهان وجود دارد.

ناسا قصد دارد تا سال 2023 مأموریتی به "روان 16" بفرستد. سفر به سیارک 5 سال دیگر طول خواهد کشید، یعنی در دهه آینده، اقتصاد جهانی به دلیل فراوانی بیش از حد طلای فضایی و پلاتین در معرض خطر فروپاشی قرار خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала