ونزوئلا: واکسن Sputnik V به زودی در اختیار ما قرار داده می‍‌‌شود

© Photo / RDIFPhoto production of the Russian Sputnik V vaccine
Photo production of the Russian Sputnik V vaccine - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار با نیکولاس مادورو گفت ، تحویل دهی واکسن کرونا روسی Sputnik V ضد کرونا به این کشور تا اواسط جنوری سال آینده آغاز می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، دلسی رودروگز معاون رئیس جمهور ونزئلا پس از سفر به روسیه،  در دیدار با نیکولاس مادورو رئیس جمهور این کشور ابراز داشت که ، تحویل  واکسن روسی Sputnik V به ونزوئلا در جنوری 2021 آغاز می شود.

رودریگز روز یکشنبه (15 نوامبر) در سفر به مسکو مسکو با مقام ئهای روسیه در رابطه به واکسن COVID-19 مذاکره را انجام داد.

وی گفت: ما از صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه که در زمینه واکسن Sputnik V فعالیت می کند، بازدید کردیم. اخبار خوب برای کشور ما، تولید واکسن (در ونزوئلا) و تأمین آن را از ماه جنوری تضمین می کنیم.

 مادرو: آزمایش واکسن Sputnik V در ونزوئلا به خوبی پیش می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
مادرو: آزمایش واکسن Sputnik V در ونزوئلا به خوبی پیش می‌رود

پیش ازاین نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که  آزمایشات واکسن روسی ضد کرونا Sputnik V در ونزوئلا، بسیار خوب پیش می رود.

ونزوئلا آزمایش واکسن روسی علیه COVID-19 را از اواسط ماه اکتبر آغاز کرد و 2000 داوطلب در این برنامه شرکت کردند.

 گفتنی است، روسیه نخستین کشور جهان بود که پیش از این واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که  Sputnik V " " نامگذاری شده  و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، در سطح محدود، دیگر آغاز شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала