20 هواپیمای حامل صلح بانان روسیه به پایتخت ارمنستان فرود آمدند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation20 هواپیمای حامل صلح بانان روسیه به پایتخت ارمنستان فرود آمد
20 هواپیمای حامل صلح بانان روسیه به پایتخت ارمنستان فرود آمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه از فرود هواپیما های حامل نیرو صلح روسی در ایروان برای حفظ آتش بس در منطقه قره باغ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، در خبرنامه وزارت دفاع روسیه گفته شده است : دو هواپیمای An-124  روسلان و 18 هواپیمای ایل - 76 هواپیمایی حمل و نقل نظامی روسیه نیروهای صلح و ماشین زرهی به فرودگاه ایروان فرود آمدند.

در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

ارمنستان پرواز برفراز قره باغ را ممنوع اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان پرواز برفراز قره باغ را ممنوع اعلام کرد

براساس توافق جدید آتش بس حدود دو هزار نیروی صلح بان روسیه در مرز‌های محل درگیری میان دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان مستقر می‌شوند. این نیرو‌ها به همراه 90 زره پوش و 380 وسیله نقلیه زرهی و تجهیزات ویژه بر روند آتش‌بس نظارت خواهند کرد.

براساس توافق جدید بین باکو و ایروان، جمهوری آذربایجان مناطقی از قره باغ را که در طول درگیری تصرف کرده است، حفظ خواهد کرد. ارمنستان، اما توافق کرده است در چند هفته آینده از چندین منطقه عقب نشینی کند. در متن منتشر شده این توافق، جمهوری ارمنستان متعهد شده است از همه مناطقی که در گذشته در جنگ تصرف کرده است تا بیستم نوامبر عقب‌نشینی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала