آمادگی ترامپ برای قرار دادن نام «حوثی ها» در فهرست سازمان‌های تروریستی

© AFP 2023 / Mandel Nganترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت آمریکا قصد تروریست خواندن انصار الله «حوثی های یمن» و قرار دادن نام این سازمان در فهرست گروه تروریستی تا قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری ترامپ را دارند .

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Foreign Policy ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به زودی نام سازمان  انصارالله یمن را در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار می‌دهد.

این نشریه نوشت که چنین تصمیمی تلاش های بین المللی برای کمک به یمن را با  تهدید مواجه نموده و همچنین تلاش ها برای ایجاد صلح در این کشور از طریق سازمان ملل متحد را نیز تضعیف می‌کند.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: قرار گرفتن نام انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده، ممکن است خللی در کار دولت جدید این کشور نیز به ریاست بایدن ایجاد کند.

ترامپ: یکی از رهبران القاعده در یمن از بین برده شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: یکی از رهبران القاعده در یمن از بین برده شد+عکس

نشریه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفته که «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تلاش زیادی کرده تا دولت ترامپ را از قرار دادن نام "حوثی ها" در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا منصرف کند؛ چراکه این اقدام ممکن است روند ارسال خدمات امدادرسانی و بشردوستانه سازمان ملل به ملت یمن را مختل کند.

گزارش مربوط به تصمیم ترامپ برای قرار دادن نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا را اولین بار روزنامه «واشنگتن پست» درماه گذشته فاش کرد.

در ادامه گزارش تاکید شده که تاثیر اقدامات آمریکا علیه «حوثی‌ها» نمادین خواهد بود، اما ممکن است روند فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی و کمک‌های بشردوستانه به یمن را با مشکل مواجه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала