روزنامه کابل: حکمتیار خطری برای امنیت ملی افغانستان است

© facebook Ministry of Foreign Affairs, Islamabad حکمتیار: امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است
حکمتیار: امریکا در جنگ افغانستان شکست خورده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک روزنامه چاپ کابل با اشاره به مواضع اخیر رهبر حزب اسلامی در افغانستان هشدار داد که فعالیت‌های حکمتیار تهدیدی جدی برای امنیت ملی این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، اقدامات اخیر «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان، سفر پرسش برانگیزش به پاکستان و اتهامات وی به دولت کابل مبنی بر جنگ‌طلب بودن و هشدار برای وقوع جنگ داخلی و پافشاری بر ضرورت دولت موقت واکنش‌های شدیدی را در کشور در پی داشته است.

روزنامه «صبح کابل» نیز درباره مواضع و اقدامات اخیر حکمتیار نوشت که حزب اسلامی با وجود امضای توافقنامه صلح با دولت از معترضان روند مذاکرات صلح است، ترکیب هیئت مذاکره‌کننده با طالبان را نمی‌پذیرد و خواستار تغییرات کلی در این روند است.

Imran Khan - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان درباره «نقش حکمتیار» در افغانستان سکوت کرد

این روزنامه چاپ کابل دلیل اصلی مخالفت گلبدین حکمتیار با روند صلح را رقابت‌های سیاسی برای کسب امتیاز در مذاکرات دانسته، می‌افزاید: اظهارات وی حتی واکنش «محسن داور» عضو پارلمان پاکستان و یکی از رهبران جنبش حفاظت از پشتون‌ها را نیز در برداشته است.

داور روز گذشته با انتقاد از مواضع گلبدین حکمتیار و اشاره به سفر او به پاکستان، گفت که رهبر حزب اسلامی علیه نظام کنونی افغانستان است.

نوشتار می‌افزاید: حزب اسلامی رابطه نزدیکی با پاکستان دارد و در سال‌های جنگ‌های داخلی نیز از سوی این کشور حمایت می‌شد؛ فعالیت‌ها و بیانیه‌های اخیر رهبری این حزب، بحث‌‌برانگیز و خطرناک است و امکان اخلال روند صلح از طرف این حزب بسیار بالاست. صبح کابل همچنین تأکید می‌کند: آزادی کار سیاسی به حزب اسلامی، دامنه‌ فعالیت‌های حکمتیار را بیشتر به سمت پاکستان سوق داده است تا کار و فعالیت در داخل افغانستان و  اگر کابل به حکمتیار و فعالیت‌هایش توجه جدی نکند، امکان ایجاد خطر جدی برای امنیت ملی کشور توسط او و حزبش وجود دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала