هشدار سناتور ارشد آمریکایی از خروج نظامیان آمریکا از افغانستان

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند
هند، با عقد معامله با روسیه، حوصله امریکا را آزمایش میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا با تصمیم رئیس‌جمهور این کشور در خصوص کاهش شمار نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میچ مک‌کانل، رهبر ارشد جمهوری‌خواهان در مجلس سنای آمریکا روز گذشته ( دوشنبه 16نوامنبر) در صحبت های  با ابراز مخالفت از خروج نیرو های آمریکایی از افغانستان و عراق گفت: خروج نظامیان آمریکا موجب تضعیف ایالات متحده شده و دشمنان این کشور را در منطقه تقویت می‌کند.

رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا مدعی شد این کشور، نقش بسیار محدود اما مهمی در دفاع از امنیت ملی و منافع آمریکا در برابر تروریست‌ها دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که ساعاتی قبل‌تر سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داده بود، فرماندهان آمریکایی پیش بینی می‌کنند که «دونالد ترامپ» به زودی فرمانی رسمی برای کاهش شمار نیروهای آمریکا در افغانستان و عراق صادر خواهد کرد.

اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است - اسپوتنیک افغانستان
اسپر نامه ای محرمانه درباره بیرون شدن نیروها از افغانستان به ترامپ ارسال کرده است

این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که پاکسازی‌های انجام‌شده در پنتاگون بعد از اخراج «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا به استقرار مقام‌های وفادار به ترامپ در این وزارتخانه منجر شده است.

به گفته این مقام‌های آمریکایی، پنتاگون قصد دارد شمار نیروهای خود را در هر یک از دو کشور افغانستان و عراق  به 2500 نفر محدود کند. آمریکا در حال حاضر 4500 نظامی در افغانستان و 3000 نظامی در عراق دارد.

ترامپ پیش از این در تویترش نوشته بود، که شمار کمی از مردان و زنان شجاع که در افغانستان به جا مانده اند باید تا کریسمس به خانه خود بازگردند. 

این در حالی است که واشنگتن پست نیز اخیرا نوشت که  مارک اسپر وزیر دفاع پیشین آمریکا پیش از برکناری خود نامه محرمانه ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به خاطر بیرون کردن نیروهای امریکا از افغانستان ارسال و نگرانی خود را در آن بیان کرده بود. 

وزیر دفاع پیشین آمریکا، در نامه آورده است كه دلایل نگرانی مقامات آمریكایی می تواند آسیب به روابط متحدین و نقض احتمالی مذاكرات میان افغانستانی شود.

تابستان امسال، گروه طالبان پس از دو سال مذاکره با دولت دونالد ترامپ و امضای توافقنامه با آمریکا، این امیدواری را به وجود آورد که خشونت‌ها در افغانستان رو به زوال خواهد رفت.

همزمان خشونت‌های اخیر همچون حمله به دانشگاه کابل، افق صلح در کشور را یک بار دیگر خاکستری و مبهم کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала