پوتین راه های جلوگیری از جنگ در قره باغ را اعلام نمود

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین راه های جلوگیری از جنگ در قره باغ را اعلام نمود
پوتین راه های جلوگیری از جنگ در قره باغ را اعلام نمود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه معتقد است در صورت پذیرفتن پیشنهادات حل و فصل اوضاع در سال 2013 ، جنگ در قره باغ بوقوع رخ نمی‌داد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با تلویزیون "راسیا-24"، گفت: "در سال 2013 ، در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، روسیه شرایطی را تنظیم کرد که به نظر ما و همه اعضای گروه مینسک از جمله روسای مشترک روسیه ، فرانسه و ایالات متحده توافق و از ان حمایت کردند".

چرا نتوانست در ماه اکتوبر جنگ قره باغ را متوقف کند؟  - اسپوتنیک افغانستان
چرا پوتین نتوانست در ماه اکتوبر جنگ قره باغ را متوقف کند؟

رئیس جمهور روسیه این پیشنهادات را در آن تاریخ شامل بازگشت پنج منطقه تحت کنترل ارمنستان و سپس دو منطقه دیگر، ایجاد یک راهرو برای اتصال قره باغ و ارمنستان، به رسمیت شناختن وضعیت موجود قره باغ ، بازگشت پناهندگان به کشورشان را اعلام نمود.

به نظر من، این امر می تواند یک راه حل برای موضوع فوق باشد. متأسفانه، ما چندین بار به تصمیم نهایی رسیده ایم ... اگر موفق می شدیم، می توانستیم به توافق برسیم و جنگی نیز اتفاق نمی افتاد.

قابل ذکراست که درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فبروری 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала