آزمایش موفقانه راکت SM-3 Block IIA توسط امریکا 

© US Navyآزمایش موفقانه راکت SM-3 Block IIA توسط امریکا 
آزمایش موفقانه راکت SM-3 Block IIA توسط امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا راکت ضد راکت SM-3 Block IIA را که روسیه مخالف آن است، موفقانه آزمایش کرد. 

معاون رئیس ستاد کارکنان پنتاگون استعفا داد - اسپوتنیک افغانستان
معاون رئیس ستاد کارکنان پنتاگون استعفا داد
به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که در ویب سایت پنتاگون به نشر رسیده، آمده است، که به تاریخ 16 نوامبر راکت ضد راکتی SM-3 Block IIA  را موفقانه آزمایش کرد. 

پنتاگون نوشته است، که پرسنل آژانس دفاع راکتی ایالات متحده امریکا و نیروی دریایی امریکا در عرشه کشتی John Finn یک هدف راکتی بالستیک قاره پیمای تهدیدآمیز را با بکار گیری از راکت استاندارد ضد راکت -3 (CM-3) در حین آزمایش پرواز نمایشی در اقیانوس آزاد در شمال شرقی هاوایی در 16 نوامبر رهگیری و منهدم کرد.
این آزمایش در ساعت 08.50 به وقت مسکو انجام شد، راکت هدف از جزایر مارشال پرتاب شد. پرتاب از کشتی مجهز به سیستم ضد راکتی AEGIS انجام شد. این ششمین آزمایش پرتاب این نوع راکت بود. در ابتدا قرار بود در ماه می این آزمایش برگزار شود، اما به دلیل محدودیت های مربوط به ویروس کرونا به تعویق افتاد.
پیش از این، سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود، که مسکو نگران برنامه های ایالات متحده در زمینه دفاع راکتی و به ویژه آزمایش SM-3 Block IIA است. به گفته وی، چنین آزمایش ها آغاز کار سیستم مقابله مستقیم با روسیه و ایجاد پتانسیلی است که می تواند بی ارزش کردن عوامل بازدارنده هسته ای روسیه باشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала