تعطیلی مکتب ها در ترکیه به دلیل گسترش ویروس کرونا

© AFP 2023 / Adem Altanتعطیلی مکتب ها در ترکیه به دلیل گسترش ویروس کرونا
تعطیلی مکتب ها در ترکیه به دلیل گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه از اعمال قرنطینه سراسری در این کشور برای مهار موج دوم کرونا خبر داد.

در ترکیه روزانه حداقل 89 نفر به کرونا آلوده می شوند - اسپوتنیک افغانستان
در ترکیه روزانه حداقل 89 نفر الوده به کرونا جان می دهد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا قرنطینه سراسری جزئی را اعمال می‌کند. این محدودیت‌ها برای افراد بالای ۶۵ و زیر ۲۰ سال  به استثنا کارمندان اعمال می‌شود.

اردوغان پس از نشست سه شنبه شب کابینه خود گفت، که تدابیر شدیدی را اعمال می‌کند. رئیس جمهور ترکیه  با اشاره به پاره‌ای موارد، از بسته شدن همه مکتب ها تا پایان سال و ارسال غذا از رستوران‌‌‌ها تنها به صورت بیرون‌بر اشاره کرد.

بر پایه آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دست‌کم ۵۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۴۵۹ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از آن میان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۷۵۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۳۵ میلیون و ۲۹۲ هزار و ۷۱۲ نفر بهبود یافته‌اند.

یادآوری می کنیم، که امریکا همچنان بیشترین شمار دچار شدگان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با هشت میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۷۲ نفر دچار شده و ۱۳۰ هزار و ۵۵۹ نفر جان باخته و برزیل با پنج میلیون و ۸۷۶ هزار و ۷۴۰ نفر دچار شده و ۱۶۶ هزار و ۶۷ نفر جان باخته در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین شمار دچار شدگان به کووید-۱۹ قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала