واکنش مسکو به اتهام آمریکا در مورد "حمله سایبری" به تولیدکنندگان واکسن

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه به اتهام آمریکا در خصوص حمله سایبری به تولیدکنندگان واکسن
واکنش روسیه به اتهام آمریکا در خصوص حمله سایبری به تولیدکنندگان واکسن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه به اتهامات آمریکا در خصوص حملات سایبری از سوی مسکو به تولیدکنندگان واکسن COVID-19 پاسخ گفت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در خصوص اتهامات تازه مطرح شده آمریکا در مورد حملات سایبری روسیه به تولیدكنندگان واكسن COVID-19 گفت، این ادعا ها و اتهامات حدس و گمان های است  كه در حال حاضر، به یك عرف مبدل شده است.

پیش از این شرکت مایکروسافت مدعی شد که گروهی از هکرهای روسیه و کوریای شمالی اقدام به حمله سایبری علیه شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا در هفت کشور کرده‌اند.

به گفته ریابکوف، چنین پیام هایی "در حال حاضر به یک قاعده خاص زندگی مبدل شده است، یعنی یک مد سیاسی خاص ، که در کنار چیزهای دیگر، شرکت های فناوری اطلاعاتی در آمریکا به آنها ادای احترام قائل می‌شود.

Betanews.com reports that a post appeared on the Microsoft blog Tuesday, with the URL “Microsoft Acquires Acompli.”  - اسپوتنیک افغانستان
اتهام جدید مایکروسافت به روسیه بخاطر حملات سایبری علیه شرکت‌های دارویی

این دیپلمات افزود مقامات رسمی مسکو فقط به آن تحولات و پیشرفت های نیاز دارد که از قبل در روسیه موجود بوده و و از طریق تماس با شرکای خارجی خود برای گسترش و توسعه هرچه بیشتر آنها تلاش می‌کند.

وی اظهار داشت که "بر اساس یک ترتیب، نه بر اساس حملات، چنین تأثیرات منفی در خارج از کشور با درنظرداشت منابع روسیه بیشتر ازآنچه ثبت می‌گردد که برای ما حساب می کنند و ما را به آن متهم می‌سازند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در اخیر گفت: "راه واقع بینانه و منطقی این است که متخصصان بتوانند این را درک کنند. با این حال، واشنگتن سرسختانه از چنین گفتگوها اجتناب می‌ورزد و گمانه زنی ها در بخش های مختلف ادامه دارد. ما از این بابت متاسف هستیم، زیرا تأثیرات منفی بر وضعیت کلی روابط مسکو و واشنگتن نیز کاملاً واضح است".

یادآوری می‌کنیم که شرکت مایکروسافت، سه گروه هکری مختلف را به حملات سیبری به تولیدکنندگان واکسن متهم کرد. 

به گفته مایکروسافت، شرکت‌های داروسازی بزرگ و محققان واکسن در آمریکا، کانادا، فرانسه، هند و کوریای ‌جنوبی در ماه‌های اخیر هدف حملات سایبری متعددی بوده‌اند. طبق این گزارش عمده این حملات دفع شده‌اند اما مایکروسافت به شرکت‌ها یا محققانی که هدف قرار گرفته‌اند، اشاره‌ای نکرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала