تخصیص بودجه 5 میلیون دالری امریکا به آسیب دیدگان جنگ در قره باغ

© Sputnik / Ibrahim Hashimov /  مراجعه به بانک تصاویر تخصیص بودجه 5 میلیون دالری امریکا به آسیب دیدگان جنگ در قره باغ
تخصیص بودجه 5 میلیون دالری امریکا به آسیب دیدگان جنگ در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا 5 میلیون دالر برای کمک به قربانیان درگیری در قره باغ کوهستانی اختصاص خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت امریکا در گرجستان نوشته است که در مایک پمپئو، وزیر امور خارجه اعلام کرد که این بودجه به کمیته صلیب سرخ بین المللی و سایر سازمان های غیر دولتی اهدا خواهد شد.

پوتین راه های جلوگیری از جنگ در قره باغ را اعلام نمود - اسپوتنیک افغانستان
پوتین راه های جلوگیری از جنگ در قره باغ را اعلام نمود

کمک های بشر دوستانه وزارت امور خارجه و آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده به هدف تهیه غذا، سرپناه و کمک های طبی به جمعیت آسیب دیده در جنگ قره باغ کوهستانی ارائه شده است.

وزیر امور خارجه امریکا از آتش بس میان ارمنستان و آذربایجان استقبال کرده و گفته است: "ما مشارکت شرکای خود را در جامعه بین المللی به رسمیت می شناسیم و از دولت های دیگر می خواهیم که در حمایت از این تلاش ها شرکت کنند".

تمام کمک های بشردوستانه امریکا به ارمنستان و آذربایجان در سال مالی 2019، بیش از 10 میلیون دالر بوده است، از این مبلغ، 3.9 میلیون دالر برای مبارزه با ویروس کرونا، کمک به مهاجران و پناهندگان جوامعی که آنان را میزبانی می کنند اختصاص داده شده است.

در تاریخ 9 نوامبر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала