ترامپ رئیس آژانس امنیت سایبری آمریکا را اخراج کرد

© AFP 2023 / Mandel Nganترامپ
ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا از اخراج کریس کربز، مقام ارشد امنیت سایبری ایالات متحده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده  آمریکا کریس کربس، مقام ارشد امنیت سایبری آمریکا را اخراج کرده و او را بدون ارائه سند و مدرکی به بیان اظهارات "کاملا ناصحیح" متهم کرد. او گفته بود انتخابات سوم نوامبر امن بوده و ادعاهایی مبنی بر تقلب گسترده نادرست است.

ترامپ: بایدن با تقلب پیروز شد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: بایدن با تقلب پیروز شد

ترامپ سه‌شنبه با انتشار پیامی توییتری گفت، کربس با سخنانی "کاملا نادرست" به مردم اطمینان خاطر داد که امنیت در انتخابات برقرار بوده، آن هم در شرایطی که "حجم زیادی بی‌صلاحیتی و تقلب، شامل رای دادن افراد متوفی رخ داده، ناظران انتخاباتی را به حوزه‌های رای‌گیری راه نداده‌اند و خطاهای ماشین رای‌گیری دیده شده که رای ترامپ را به رای بایدن تبدیل کرده‌اند."

وی خاطر نشان کرد: از همین رو، تصدی گری کریس کربز در سمت مدیر سازمان امنیت سایبری آمریکا به پایان می‌رسد.

رویترز پیش ازاین گزارش داد که کریس کربس که در حوزه حفاظت از انتخابات مقابل حمله هکرها فعالیت داشته اما خشم کاخ سفید ترامپ را با تلاش برای اطلاع‌رسانی درباره اطلاعات غلط برانگیخت، به اطرافیانش گفته که اخراج می‌شود.  

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ سوم نوامبر امسال برگزار شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا با متقلب خواندن انتخابات، تا کنون نتایج آراء را نپذیرفته.

 رئیس جمهور آمریکا مدعی است جو بایدن، رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری تنها به دلیل تقلب گسترده موفق به پیروزی در انتخابات شده است. بایدن تاکنون 306 رای الکترال را کسب کرده است، اما ترامپ هنوز هم از پذیرش شکست امتناع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала