مبارزه با گرسنگی/بودجه 100 میلیون دالری سازمان ملل برای افغانستان و 6 کشور فقیر دیگر

© REUTERS / Ali HashishoХлеб в руках женщины в Алеппо
Хлеб в руках женщины в Алеппо - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان ملل مبلغ 100 میلیون دالر از صندوق فوق‌العاده خود را برای مبارزه با گرسنگی در هفت کشور جهان از جمله افغانستان اختصاص داد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان 100 میلیون دالر را برای مبارزه با گرسنگی در جهان اختصاص داده است.

این دفتر در بیانیه‌ای افزود: مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل از محل صندوق فوق العاده این سازمان مبلغ 10 میلیون دالر را برای تضمین غذا برای ساکنان کشور‌هایی که پس از شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی، بیشتر در معرض گرسنگی مطلق هستند، اختصاص داد.

در این بیانیه آمده است: 80 میلیون دالر برای کمک به افغانستان، بورکینوفاسو، جمهوری کنگو، نیجریه، سودان جنوبی و یمن اختصاص داده خواهد شد و مبلغ 20 میلیون دلار برای کمک به اتیوپی که به علت خشکسالی با وضع بسیار سختی مواجه است، اعطا خواهد شد.

هشدار سازمان‌های جهانی از وخیم‌شدن امنیت غذایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان‌های جهانی از وخیم‌شدن امنیت غذایی در افغانستان

مشخص شده است که افغانستان، که حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر در واقع در آستانه گرسنگی قرار دارند ، 15 میلیون دالر دریافت خواهد کرد.

سازمان غذا و کشاورزی (فائو) و برنامه جهانی غذا که وابسته به سازمان ملل متحد هستند پیشتر در خصوص گرسنگی مطلق و قحطی در سه کشور عربی سودان جنوبی، شمال شرق نیجریه و یمن و همچنین کشور آفریقایی بورکینوفاسو در سایه بحران‌های اقتصادی کنونی هشدار داده بودند.

فائو و برنامه جهانی غذا به عوامل متعددی همچون درگیری‌ها، نابسامان شدن وضعیت اقتصادی، وضع آب و هوا، همه‌گیری کرونا اشاره کرده‌اند که مردم را به صورت گسترده‌ای در مرحله فوق‌العاده‌ای از نبود امنیت غذایی سوق می‌دهد.

دفتر سازمان جهانی بهداشت در یمن نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که مردم یمن با بدترین بحران انسانی جهان و همچنین با کمبود بودجه برای اقدامات بشردوستانه مواجه است. این کسری بودجه به معنای آن است که ۹ میلیون نفر از مردم یمن با عدم دسترسی به خدمات بهداشتی اساسی تهدید می‌شوند و روند درمان بیش از یک میلیون کودک یمنی که از سوء تغذیه رنج می‌برند باید متوقف شود.

سازمان ملل متحد بحران یمن را به عنوان بزرگترین بحران بشردوستانه توصیف کرده است؛ به طوری که 80 درصد از مردم این منطقه نیازمند کمک هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала