ترامپ سرانجام پیروزی بایدن را پذیرفت اما آن را "تقلبی" خواند

© Carlos Barriaترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند
ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از گذشت حدود دو هفته از روز انتخابات آمریکا، سرانجام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با متقلب خواندن نتایج آراء برای اولین‌بار پیروزی جو بایدن در انتخابات را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ با نشر توییتی نوشت: او برد زیرا در انتخابات تقلب شد. رئیس جمهور فعلی آمریکا  قصد ندارد سمت خود را در کاخ سفید بدون دعاوی قضایی تحویل  دهد. دادگاه ها تا به حال دوازده دادخواست تیم ترامپ را رد کرده اند  اما وکلا ی وی در حال تهیه دادخواست های جدید دیگری هستند. مقامات آمریکا از این وضعیت عصبی هستند ، آنها انتخابات فعلی را ضربه ای به اعتبار ایالات متحده می دانند.

دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
دادگاه عالی پنسیلوانیا دادخواست ستاد انتخاباتی ترامپ را رد کرد

حتی خویشاوندان و نزدیکترین همکاران ترامپ با این استدلال که اوضاع متشنج فعلی به نفع دشمنان خارجی آمریکا است ، تلاش می کنند وی را به پذیرش نتایج انتخابات متقاعد کنند. در پاسخ ، ترامپ بی ادبانه شوخی کرده و حتی جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق را یکی از احمق ترین افراد در دولت خود می خواند. مقامات ایالات متحده از تکرار اوضاع گذشته در رابطه با بوش و گور در سال 2000 می ترسند و به ترامپ توصیه می کنند که از قدرت کنار برود.

ترامپ همچنان نتایجی که پیروزی جو بایدن را نشان می‌دهند، را با بیان اینکه "مرده‌ها رای داده‌اند" زیر سوال برد.

ترامپ در این پیام توئیتری نوشت: تنها چیزی که در مورد انتخابات 2020 ما امن بود این بود که توسط قدرت‌های خارجی غیرقابل نفوذ بود. متأسفانه، دموکرات‌های چپ رادیکال و دیگران شاید (در کاهش امنیت انتخابات) موفق‌تر بودند.

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید جو بایدن، تنها به دلیل تقلب گسترده موفق به پیروزی در انتخابات شده است. بایدن تاکنون 306 رای الکترال را کسب کرده است، اما ترامپ هنوز از پذیرش شکست امتناع کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала