ترکیه سفر پمپئو به شهرک یهودی ها در کرانه باختری را محکوم کرد

© REUTERS / Brendan McDermidپمپئو وزیر خارجه امریکا
پمپئو وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ترکیه سفر پمپئو به شهرک های یهودیان در کرانه باختری اردن را محکوم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه سفر مایکل پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده به شهرک Psagot در کرانه باختری رود اردن را محکوم کرد.

ترامپ: اسرائیل برنامه پیوست کرانه باختری را به تعویق انداخت  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: اسرائیل برنامه پیوست کرانه باختری را به تعویق انداخت 

در اعلامیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: «هدف از این دیدار تلاش برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات غیرقانونی اسرائیل در سرزمین های اشغالی فلسطین است. چنین اقدامات یک جانبه و غیرمسئولانه نمی تواند به معیارهای بین المللی درگیری اسرائیل و فلسطین، تصامیم سازمان ملل، حقوق و آزادی های مردم فلسطین آسیب برساند. ما از حقوق قانونی برادران فلسطینی ادامه حمایت می کنیم».

پمپئو اولین وزیر امور خارجه ایالات متحده بود که از یک شهرک یهودی در کرانه باختری بازدید کرد. اوایل روز پنجشنبه، وزیر خارجه امریکا در طی یک سخنرانی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در اورشلیم گفت که قصد دارد در 19 نوامبر از بلندی های جولان بازدید کند. تایمز اسرائیل خاطرنشان می کند که وزیر امور خارجه بعد از ظهر پنجشنبه بدون همراهی روزنامه نگاران به اطراف اسرائیل سفر می کند.

پیش از دونالد ترامپ، رهبران امریکایی کرانه باختری و جولان را به عنوان سرزمین اشغال شده توسط اسرائیل به رسمیت شناختند. از فعالیت اسکان اسرائیل در کرانه باختری خواستار توقف قطعنامه 2334 شورای امنیت سازمان ملل شد. الحاق جولان که از دهه 1940 به سوریه تعلق داشت و در سال 1967 توسط اسرائیل تصرف شد، قطعنامه 497 را غیرقانونی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала