روسیه: امریکا باید به اشتباهات خود در افغانستان اعتراف کند

© AP Photo / U.S. Marine Corps/Sgt. Justin Updegraffروسیه: امریکا باید به اشتباهات خود در افغانستان اعتراف کند
روسیه: امریکا باید به اشتباهات خود در افغانستان اعتراف کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، می‌گوید که ایالات متحده باید به حملات هوایی اشتباه خود که جان غیر نظامیان را در افغانستان گرفته است اعتراف کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخاراوا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در یک جلسه توجیهی در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت که روسیه معتقد است تا ایالات متحده به اشتباهات بیست ساله خود در افغانستان بخصوص حملات اشتباه آنها که منجر به کشته شدن غیر نظامیان شده است، اعتراف کند.

گزارش: پنتاگون برای خروج سربازان از افغانستان اماده می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
گزارش: پنتاگون برای خروج سربازان از افغانستان اماده می‌شود

زاخاراوا گفت: "فکر می‌کنیم که امریکا باید حضور بیست ساله خود در افغانستان را تحلیل و تجزیه کند، بخصوص حملات اشتباه آنها که منجر به کشته شدن غیرنظامیان شده است و خسارت اقتصادی-اجتماعی که در نتیجه درگیری های طولانی مدت به مردم افغانستان وارد شده است."
یادآوری می‌کنیم، که در اواخر ماه فبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش بینی شده است. ارتش امریکا به عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد، که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در این کشور به 4 هزار سرباز کاهش می یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала