مسکن در کدام کشورها ارزان‌تر است؟

© Sputnik / Margarita Zorinaمسکن در کدام کشورها ارزان‌تر است؟
مسکن در کدام کشورها ارزان‌تر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان پورتال تحلیلی استرالیایی Compare the Market تحقیقاتی را انجام داده و کشورهای دارای ارزان‌ترین مسکن را معرفی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، رتبه بندی کشورهای دارای ارزان‌ترین مسکن در این وب سایت منتشر شده که ترکیه در آن در مکان اول قرار دارد.

کارشناسان برای به دست آوردن اطلاعات مربوطه، قیمت هر مترمربع مسکن  در 39 کشور و درآمد سرانه در این کشورها  را با هم مقایسه کردند. این نتیجه حاصل شد كه ترک‌ها 4.2 درصد درآمد خود را برای خرید مسكن صرف می‌كنند. 3 رتبه برتر شامل امریکا و روسیه با شاخص های 5.5 و 5.9 درصد بود. آفریقای جنوبی، مکسیکو، لیتوانیا، برازیل، لتونی و اسلواکیا در مکان های بعدی این رتبه بندی قرار دارند. در این کشورها، مردم کمتر از ده درصد درآمد خود را صرف خریداری املاک و مستغلات می‌کنند.

ارزان ترین کشورهای جهان برای زندگی  - اسپوتنیک افغانستان
ارزان ترین کشورهای جهان برای زندگی

کوریای جنوبی در آخرین ردیف این رتبه بندی است که شهروندان آن با صرف حدود 40 درصد از درآمد خود خانه می‌خرند. اسرائیل، سوئیس، لوکزامبورگ، جاپان و فرانسه نیز در انتهای این رده بندی قرار دارند. در آنجا این رقم از 20 درصد فراتر می رود. در استونیا، ایتالیا، اسپانیا و ایسلند حدود 12 درصد درآمد مردم و در اتریش، هالند، استرالیا و آلمان بیش از 14 درصد درآمد شهروندان  صرف خرید خانه می‌شود. به گفته تحلیلگران، در ناروی این رقم به 14.6 درصد و در دنمارک و سویدن به حدود 16 درصد درآمد مردم می‌رسد.

پیش از این، شرکت «نایت فرانک» در ماه اکتوبر 2020، کشورهایی را نام برد که در آنها قیمت مسکن در سه ماهه دوم سال 2020 بیش از 25 درصد افزایش یافته است. در آن زمان ترکیه در مکان نخست این رتبه بندی قرار داشت. مقام دوم این لیست را لوکزامبورگ با رشد 14 درصدی و مکان سوم را لیتوانیا با رشد 12.4 درصد بهای مسکن به خود اختصاص داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала