درخواست ثبت واکسین روسی «اسپوتنیک وی» به سازمان جهانی بهداشت رسید

© Photo / RDIFدرخواست ثبت واکسین روسی «اسپوتنیک وی» به سازمان جهانی بهداشت رسید
درخواست ثبت واکسین روسی «اسپوتنیک وی» به سازمان  جهانی بهداشت رسید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تولید کننده گان واکسین روسی ضد کرونا، خواهان گواهینامه برای اسپوتینک وی از سازمان صحی جهان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، ملیتا وینوویچ، نماینده سازمان بهداشت جهانی در روسیه به صورت زنده اعلام کرد که دفتر مرکزی سازمان صحی جهان از سازندگان واکسین روسی اسپوتنیک وی درخواست ثبت واکسین روسی «اسپوتنیک وی» را دریافت کردند.
به گفته خانم وینویچ، تا هنوز سازمان صحی جهان هیچ یک از واکسین‌ها برای مقابله با ویروس کرونا تائید نکرده است. چون واکسین ها بر اساس یک سیستم ارزیابی بررسی می‌شوند.

روسیه: سومین مرحله سومین واکسن کرونا تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
روسیه: سومین مرحله سومین واکسن کرونا تا دو ماه دیگر آغاز می‌شود

نماینده سازمان صحی جهان در روسیه گفت: "همه واکسین ها، قبل از هر چیز باید در کشور خود چنین گواهینامه مشروط را داشته باشند، و این در روسیه اتفاق افتاد و اکنون می دانیم که واکسن اسپوتنیک، برای صدور گواهینامه به ژنو، به مقر سازمان جهانی بهداشت ارسال شده است."
پیش از این هانس کلوگه نماینده این سازمان در دفتر منطقه ای اروپا پس از مذاکره با میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: واکسن Sputnik V پاسخ اصلی روسیه به شیوع ویروس کروناست و من و همکارانم در سازمان جهانی بهداشت در ژنو درباره چگونگی مراحل بعدی آن بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.
وی گفت: «یکبار دیگر می‌خواهم از روسیه به خاطر زحمات و تلاش خستگی ناپذیر این کشور در ساخت واکسن ایمن و اثربخش تشکر کنم».
روسیه نخستین کشور جهان است که پیش از این واکسن علیه عفونت ویروس کرونا را ثبت کرد. وزارت بهداشت روسیه این واکسن که را که Sputnik V " " نامگذاری شده و توسط مرکزتحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی با حمایت صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه تولید شده است، در تاریخ 11 آگست به ثبت رسانده بود. استفاده همگانی از این واکسن، در مسکو و برخی مناطق دیگر روسیه، در سطح محدود، دیگر آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала