طالبان: جامعه جهانی باید کمک‌های شان را در هماهنگی با ما توزیع کنند

© REUTERS / Evgenia Novozheninaطالبان: جامعه جهانی باید کمک‌های شان را در هماهنگی با ما توزیع کنند
طالبان: جامعه جهانی باید کمک‌های شان را در هماهنگی با ما توزیع کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه نشست جینوا که قرار است تا چند روز دیگر برای جذب کمک‌های مالی به حکومت افغانستان با اشتراک نماینده‌گان کشورهای کمک کننده و نماینده‌گان حکومت افغانستان در جینوا، راه اندازی شود، گروه طالبان روز گذشته دریک اعلامیه خواستار توزیع این کمک‌ها در هماهنگی با این گروه شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، طالبان گفته است که در دوهه گذشته این کمک‌ها به جیب افراد مشخصی در کابل رسیده است و به مستحقین نه رسیده است.

دراین خبرنامه آمده است که : برای این که این کمک‌ها به گونه شفاف و عادلانه به ملت و مستحقین برسد، راه بهتر آن این ادر آستانه نشست جینوا که قرار است تا چند روز دیگر برای جذب کمک‌های مالی به حکومت افغانستان با اشتراک نماینده‌گان کشورهای کمک کننده و نماینده‌گان حکومت افغانستان در جینوا، راه اندازی شود، گروه طالبان روز گذشته دریک اعلامیه خواستار توزیع این کمک‌ها در هماهنگی با این گروه شده اند.ست که موسسات جهانی باید با هماهنگی با امارت اسلامی این گونه کمک ها را توزیع کنند.

دراعلامیه این گروه آمده است که : کمک‌های که بنام ملت جمع‌آوری می‌شود و به مستحقین نمی رسد، امارت اسلامی نه خواستار چنین کمک‌ها است و نه هم از آن حمایت می‌کند.

اعلامیه افزوده است که: بنابراین ما از جهان و تمام سازمان‌های جهانی می‌خواهیم کمک‌های که بنام ملت جمع می‌شودند باید به ملت برسد.

این گروه گفته است که امارت اسلامی دراین مورد آماده هرگونه همکاری است.

درنشست جینوا برای 5 سال آینده منابع تمویل برای برنامه‌های حکومت افغانستان، روشن خواهند شد.

در همین حال در واکنش به این اظهارات طالبان، شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی پیشین ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک‌اش گفته است که طالبان می‌خواهند اکنون از جامعه جهانی عشر بگیرند.

وی نگاشته است که: طالبان بعد از تجارت مواد مخدر، غارت معادن و اخاذی اکنون قصد دارند از جامعه جهانی عشر در یافت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала