عمران خان هدف اصلی سفرش به کابل را اعلام کرد

© Photo / facebook page of ARGعمران خان هدف سفرش به کابل را اعلام کرد
عمران خان هدف سفرش به کابل را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در کنفرانس مشترک با رئيس جمهور افغانستان در ارگ ریاست جمهوری کشور، هدف اصلی سفرش به کابل را اعتمادسازی و تقویت روابط، عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست وزیر پاکستان که طی سفر رسمی امروز (پنجشنبه، ۲۹ عقرب) وارد کابل شد، در نخستین ساعات حضورش در ارگ ریاست جمهوری افغانستان با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در یک کنفرانس مطبوعاتی حضور یافت و سخنرانی کرد.

نخست وزیر پاکستان گفت که وی در طول ۵۰ سال برنامه داشت تا از افغانستان دیدار کند، اما هیچ‌وقت این اتفاق نیفتاد تا اینکه به دعوت رئيس جمهور غنی به کابل آمد.

کنفرانس مطبوعاتی رئيس جمهور غنی و نخست وزیر پاکستان در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
نشر مستقیم کنفرانس مطبوعاتی رئيس جمهور غنی و عمران خان + ویدیو

وی افزود که در سال‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ کابل یک شهر خوب و دل‌پذیر برای مردم پاکستان بود و افغان‌ها نیز همیشه علاقمند دیدار پشاور بودند و دو کشور روابط تاریخی دارند.

وی افزود: "مفکوره اصلی آمدن من به کابل در زمانیکه خشونت‌ها در افغانستان افزایش یافته اینست که به شما اطمینان دهم که ما مردم پاکستان و حکومت پاکستان یک نگرانی داریم و آن چیزی است که شما احساس می‌کنید در افغانستان، ما برای مردم افغانستان صلح می‌خواهیم برای مردمی که چهار دهه ظلم و خشونت را تحمل کردند. پاکستان می‌تواند که نقش خود را در آوردن طالبان برای گفتگوهای صلح اجرا کند".

نخست وزیر پاکستان خاطر نشان ساخت: "می‌خواهم به شما اطمینان بدهم که پاکستان هر کاری ممکن بخاطر کمک به کاهش خشونت‌ها و به دست یافتن به آتش‌بس را انجام می‌دهد".

عمران خان افزود: "پاکستان پس از افغانستان دومین کشوریست که به صلح علاقمند است، مناطق قبایلی پاکستان که اکنون بخشی از خیبر پختونخواه است، نیمی از جمعیت این مناطق از بیجاشدگان داخلی شمرده می‌شوند که بخاطر مشکلات جنگ و خشونت بیجا و متاثر شده اند".

وی در اخیر سخنرانی اش با تاکید بر تقویت تجارت ترانزیت میان افغانستان و پاکستان یکبار دیگر تکرار کرد: "هدف اصلی این سفر اعتمادسازی و تقویت روابط و اطمینان دادن اینکه ما بیشتر از آنچه شما توقع دارید ما به شما کمک خواهیم کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала