افغانستان از غمگین ترین کشورهای جهان شناخته شد

© Sputnik / JAKافغانستان از غمگین ترین کشورهای جهان شناخته شد
افغانستان از غمگین ترین کشورهای جهان شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در یک نظرسنجی جهانی که از سوی نهاد گالوپ در امریکا انجام شده‌است افغانستان غمگین‌ترین کشور جهان و پانامه در امریکای جنوبی شادترین کشور جهان شناخته شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، نظرسنجی سالانه نهاد گالوب امسال شاخص های خوشی و غمگینی مردم را به بررسی گرفته شده است.

بربنیاد این نظر سنجی میزان غمگینی مردم افغانستان از سال 2018 میلادی، به بعد بیشتر شده است و نام افغانستان سومین کشور غمگین جهان، امسال جایگاه نخست غمگین ترین کشورها جا گرفته است.

غنی: شمار مهاجران افغانستان کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
غنی: شمار مهاجران افغانستان کاهش یافته است

نهاد گالوپ برای تهیه این نظرسنجی از یک هزار تن در هر کشور، پرسش‌هایی را مطرح کرده است که احساسات شان را دربارۀ زنده‌گی برجسته سازند.

ادامۀ نبردها در کشور و فقر و بیکاری از عواملی پنداشته می‌شود که زنده‌گی را برای مردم افغانستان ناخوشایند کرده‌است.

شرف عظیمی، روان شناس گفت: "هر جامعه‌یی که انسان‌ها در آن‌جا احساس خوشبختی دارند به این دلیل است که افکار شان خوب تعذیه می‌شود، در اطراف شان انتحار، انفجار، فقر، جرایم جنایی و مشکلات خانواده‌گی نیست".

مردم شاهد چندین و خون‌ریزی اند، هر چند که گفتگوهای بین الافغانی در دوحه امیدواری را برای ختم جنگ در افغانستان بوجود آورده بود، اما بن بست کشیده شدن گفتگوها و همزمان با آن افزایش خشونت ها در کشور مردم را به ختم جنگ بی باور کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала