واکنش طالبان به اعتراف مقامات آسترالیایی به کشتن افغان‌ها

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaواکنش طالبان به اعتراف مقامات آسترالیایی به کشتن افغان‌ها
واکنش طالبان به اعتراف مقامات آسترالیایی به کشتن افغان‌ها - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شورشی طالبان از جامعه جهانی خواسته اند تا در مورد جنایات جنگی نیروهای خارجی در افغانستان تحقیقات انجام دهند.

به گزارش اسپوتنیک، اخیرآ یک مقام بلندپایه استرالیا ضمن با اذعان به کشته شدن 39 تبعه افغان به دست سربازان استرالیایی گفت، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد سربازان ارتش استرالیا این تعداد از افغان‌ها را به شکل «غیر قانونی» به قتل رساندند.

جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست - اسپوتنیک افغانستان
جنایت سربازان آسترالیایی در افغانستان؛ نخست وزیر معذرت خواست

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه شورشی طالبان، گفته است که اعتراف استرالیا برکشتن افغان ها، نمونه کوچک از جنایات جنگی اشغالگران ضمن بیست سال گذشته در افغانستان است.
در اعلامیه طالبان آمده است: "ما این جنایات را نکوهش میکنیم، از ادارات حقوقی جهانی می خواهیم که درمورد همه جنایات نیروهای اشغالگر تحقیق کنند، به عاملین آن مجازات و به متضررین باید جبران خساره جانی ومالی بدهند.

این درحالیست که روزگذشته سکات موریسن صدراعظم آسترالیا در صحبت تلفنی با رئیس جمهور افغانستان، ضمن ابراز تأسف به خاطر ارتکاب جرایم جنگی از سوی شماری از سربازان آن کشور در افغانستان، به آقای غی اطمیان داده است که قضیه های مذکور بررسی و تامین عدالت صورت خواهد گرفت.
چندی پیش روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» گزارشی درباره این که نظامیان استرالیایی در افغانستان، غیرنظامیان و افراد زندانی را یا به ضرب گلوله می‌کشتند یا با چاقو گلوی‌ آن‌ها را می‌بریدند، منتشر کرد.
در ادامه گزارش آمده که «عطش‌ خون‌ریزی» نظامیان استرالیایی سبب ‌شد تا نیروهای ویژه این کشور، غیرنظامیان افغان و افراد زندانی را شکنجه و اعدام کنند و سپس روی آن سرپوش بگذارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала