پوتین: در قره‌باغ باید سازمان های جهانی از صلیب سرخ الگوبرداری کنند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: در قره‌باغ سازمان های جهانی باید از طیب سرخ الگوبرداری کنند
پوتین: در قره‌باغ سازمان های جهانی باید از طیب سرخ الگوبرداری کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه از سازمان ملل متحد و سازمان جهانی صحت خواست تا از صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در جلسه حفظ ماموریت صلح بانان روسیه در قره باغ سخن‌رانی می‌کرد از سازمان ملل متحد، سازمان جهانی صحت و برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد خواست تا از کار کمیته بین المللی صلیب سرخ در قره باغ الگوبرداری کنند.

او افزود: "مهم‌ترین وظیفه، بسیج کمک های جهانی است، که زمینه چینن کاری به لطف صلح بانان ما ایجاد شده است. من میدانم که بسیاری از مردم و کشورها نگران اوضاع قره باغ اند، آنان با افرادی که در شرایط بسیار دشواری قرار گرفته اند همدلی می کنند. اما حالا شرایطی امن‌تری برای کارمندان سازمان‌های بشردوستانه فراهم شده و زمینه تلاش‌های مشترک در این راستا گسترده شده است.

سنای فرانسه قطع‌نامه به رسمیت شناختن استقلال قره باغ را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
سنای فرانسه قطع‌نامه به رسمیت شناختن استقلال قره باغ را بررسی می‌کند

به گفته رئیس جمهور روسیه نقش اصلی به کمیته بین المللی صلیب سرخ تعلق دارد، رئیس جمهور افزایش فعالیت در ایروان و باکو را همچنان تائید کرد.

رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: "من مهم می پندارم که نمایندگان سایر سازمان‌های جهانی، مانند كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، سازمان جهانی صحت، برنامه جهانی غذا و سرویس اقدام علیه مین سازمان ملل نیز الگو برداری کنند".

یادآوری می‌کنیم که در تاریخ 10 نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترکی در مورد قطع کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند.
بر اساس این بیانیه، ارمنستان و آذربایجان در مواضع اشغالی خود متوقف می شوند، سپس تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار می گیرند، طرفین تبادل اسیران را انجام می دهند، نیروهای صلحبان روسی در امتداد خط تماس و کریدور لاچین مستقر در ارتباط قره باغ با ارمنستان مستقر می شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала