توزیع 450 نمره زمین برای ساخت کارخانه‌ها در کابل

© Sputnik / JAKتوزیع 450 نمره زمین برای ساخت کارخانه‌ها در کابل
توزیع 450 نمره زمین برای ساخت کارخانه‌ها در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پارک‌ صنعتی صنایع سبز که از سوی بخش خصوصی ساخته شده‌است، در سال‌‎های اخیر بیش از 450 نمره زمین برای ساخت کارخانه‌ها توزیع شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسؤولان فدراسیون اتاق‌های افغانستان می‌گویند با وجود مشکلات در بخش صنایع و نبود حمایت‌های لازم حکومت اکنون هم علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.

سخی احمد پیمان، معاون این فدراسیون گفت: "اتاق معادن و صنایع کابل در نظر دارد که شماری از نمرات را با شرایط مناسب به کارخانه داران در پارک‌های صنایع سبز توزیع کند".

مسئولان پارک صنایع سبز می گویند که در حال حاضر صد کارخانه در این پارک فعال استند.

توزیع آکسیجن رایگان به مریضان کرونایی توسط یک فابریکه در کابل - اسپوتنیک افغانستان
توزیع آکسیجن رایگان به مریضان کرونایی توسط یک فابریکه در کابل

محمد محسن امیری، سرمایه‌گذار در پارک صنایع سبز گفت: "از شش سال بدینسو ما در حدود ۴۵۰ نمره برای کارخانه داران توزیع کردیم که از آن جمله ۱۵۰نمره به کارخانه‌‎دارانی که در مناطق رهایشی کار می‌کردند در نظر گرفته شده‌است".

با این حال، مسئولان اتاق معادن و صنایع می گویند که در سال های گذشته طرحی برای ساخت ده ها پارک صنعتی از سوی حکومت برنامه ریزی شده است، اما تاکنون این پروژه ها به ثمر نرسیده است.

رحیم الله سمندر، رییس هیئت عامل اتاق معادن و صنایع بیان داشت: "در سال‌های اخیر به‌‎جای شش پارک صنعتی بیش از ۳۰ پارک صنعتی کارهای شان آغاز شده‌است. از سوی حکومت اما اکنون هم روند توزیع زمین بسیار با کندی به پیش می‌رود".

قابل یادآوری‌ست که پارک صنایع سبز یگانه پارک صنعتی است که شش سال پیش از سوی بخش خصوصی در منطقۀ باریک آب ساخته شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала