خاصیت جدید ویتامین D مشخص شد

CC0 / Pixabay / خاصیت جدید ویتامین D مشخص شد
 خاصیت جدید ویتامین D مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان در پی یک مطالعه ثابت نموده‌اند که مصرف ویتامین D خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از JAMA Network Openزنتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که ویتامین D در بدن خطر ابتلا به سرطان را کمتر می‌سازد.

متخصصان بر اساس آزمایشی که در طول پنج سال بر روی 25 هزار بیمار  و افراد سالم انجام دادند خاصیت جدیدی از این ویتامین را کشف کردند. این مطالعه شامل مردان بالای 50 سال و زنان بالای 55 سال بود.

تأثیر ویتامینD  به کرونا - اسپوتنیک افغانستان
تأثیر ویتامین D به کرونا

 متخصصان شرکت کنندگان این مطالعه را به چهار گروه تقسیم کردند: برایگروه اول مکمل غذایی همراه با ویتامین D و امگا 3 تجویز شد  به گروه دوم ویتامین D همراه با دارونما (پلاسیبو)  داده شد ، گروه سوم فقط به مصرف امگا 3 محدود شدند و به گروه چهارم دارونما داده شد.

همزمان، بیماران وادار ساخته شدند تا میزان ویتامین D و اسیدهای چرب خود را به 800 واحد در روز برسانند. پزشکان هر سال وضعیت آنها را کنترل می کردند و معاینات پزشکی را انجام می دادند.

 تجربه نشان داد که مکمل های غذایی هیچ تاثیری در میزان احتمال ابتلا به سرطان ندارد ، اما میزان مرگ و میر در صورت ابتلا به سرطان در بین مصرف کنندگان مکمل غذایی ویتامین دی کمتر بود.

در عین حال ، نوع سرطان به هیچ وجه نتیجه را تحت تأثیر قرار نداد. متخصصان خاطرنشان كردند كه اثربخشي دريافت ويتامين به شاخص توده بدن بستگي دارد. از جمله در داوطلبان با وزن طبیعی ، شاخص ثبت شده به 38 درصد می رسد ، در حالی که این شاخص در بیماران چاق رو به صفرمی گذارد. میزان كاهش مرگ و مير  بطور متوسط 17 درصد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала