دیدار پمپئو با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان در دوحه

© Photo / twitter account of fawzia koofiدیدار پمپئو با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان در دوحه
دیدار پمپئو با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان در دوحه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده امریکا در سفرش به دوحه با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان دیدار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا، شام امروز با هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان در دوحه پایتخت قطر دیدار و درمورد صلح افغانستان گفتگو نمودند.
خانم فوزیه کوفی، عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در تویتی نوشته است که آنان در این دیدار بر لزوم برقراری آتش‌بس و همچنان احترام به حفظ حقوق بشر در روند صلح و پس از آن تأکید کرده‌اند.


در عین حال داکتر نعیم وردک، سخنگوی گروه شورشی طالبان، در صفحه تویتر خود نوشته است که ملا برادر ورئيس تيم مذاکراتی شیخ عبد الحکیم و هيئت همراه ایشان با مایک پمپئو وزیر خارجه امریکا دیدار کرده اند.
وی افزوده اند که در این دیدار روی پایان دادن به لیست سیاه، رهایی زندانیان متباقی و موضوعات مربوط به مذاکرات بین الافغانی بحث ها صورت گرفت.
این دیدارها در حالی انجام شده است که ایالات متحده تا نیمه ماه جنوری سال آینده میلادی، شمار نیروهایش را در افغانستان به دو هزار و 500 تن کاهش خواهد داد.
همچنان پس از هفته‌ها بن‌بست مذاکرات صلح در دوحه، اکنون خبر می‌رسد که خوشبینی‌هایی دربارۀ به نتیجه رسیدن گفتگوها دربارۀ ایجاد کارشیوۀ مذاکرات صلح پیدا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала