بوندسوهر به سرمایه گذاری در پایگاه ها در افغانستان ادامه می‌دهد

© AFP 2023 / John MacDougall ارتش آلمان در پایگاه ها در افغانستان سرمایه گذاری می کند
 
ارتش آلمان در پایگاه ها در افغانستان سرمایه گذاری می کند 
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها: ارتش آلمان (بوندسوهر)، اعلام کرد که علی رغم احتمال خروج در اردوگاه های افغانستان سرمایه گذاری می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اشپیگل، با استناد به اسناد داخلی، بوندسوهر علی رغم احتمال خروج نیروهایش از افغانستان، همچنان در ساخت اردوگاه های صحرایی در این کشور سرمایه گذاری می کند.

پیش از این، توبیاس لیندنر، نماینده فراکسیون "سبز" در بوندستاگ به Rheinische Post گفته بود كه وزارت دفاع آلمان سناریوهای مختلفی را برای اتمام مأموریت در افغانستان در نظر گرفته است، از جمله احتمال خروج كامل نیروها در چهار ماه.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان تأیید کرد که چنین طرحی در حال تدوین است.

در همین حال، این وزارت تأكید كرد كه سناریوی مشابهی حتی قبل از اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا در مورد كاهش نیروهای آمریكایی در افغانستان، برنامه ریزی شده بود.

طبق اطلاعات اشپیگل، تقریباً 50 میلیون یورو طی چند ماه آینده برای ساخت و بازسازی پروژه های مزارشریف و یک پاسگاه کوچک در کندز هزینه خواهد شد.

در کنار تقویت لازم ازپاسگاه های دفاعی، نقاط ورود و مکان ها در اردوگاه مارمال، همچنین یک میدان برای هلی کوپترهای NH90 نیز در نظر گرفته شده است که در ماه دسامبر جایگزین مدل های قدیمی CH-53 می شود. اکنون مکان جدید برای پهپادهای نوع Heron در حال ساخت است".  

سربازان ارتش آلمان بدون کفش نظامی مانده اند - اسپوتنیک افغانستان
سربازان ارتش آلمان بدون کفش نظامی مانده اند

طبق گفته وزارت دفاع، سرمایه گذاری لازم و ضروری است، زیرا زمان اتمام مأموریت هنوز مشخص نشده است و پروژه ها برای امنیت نیروها مهم هستند.

اشپیگل می نویسد، علاوه بر این، بوندسوهر قبلاً پروژه های کم اهمیت تر را لغو کرده بود که بودجه کل آن تقریباً 20 میلیون یورو بود.

پیش از این وزارت دفاع آلمان اطمینان داد كه چنین طرح ها برای عقب نشینی نیروها حتی قبل از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا در مورد كاهش نیروهای نظامی امریكا مورد بررسی قرار گرفت. وزارت دفاع آلمان گفت: "در نهایت ، بوندسوهر یک تصمیم سیاسی در مورد این موضوع را دنبال خواهد کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала