تأیید مرگ الظواهری در افغانستان

© AP Photoمنابع امنیتی مرگ الظواهری را تایید کردند
منابع امنیتی مرگ الظواهری را تایید کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع آگاه امنیتی در افغانستان و پاکستان اخیرا ضمن تایید مرگ ایمن الظواهری، جانشین اسامه بن لادن، رهبر القاعده در افغانستان گفتند که "به احتمال زیاد" وی به دلایل طبیعی درگذشته است.

به گزارش اسپوتنیک " Arab News" در گزارش خود به نقل از حداقل 4 منبع امنیتی در پاکستان و افغانستان کشته شدن الظواهری را تأیید کرد و افزود که دو نفر از آنها گفته اند الظواهری "درگذشت" ، اما آنها غیررسمی صحبت کردند زیرا مجاز به گفتگو با رسانه ها نیستند.

در این گزارش آمده است که "الظواهری (69 ساله) آخرین بار در سالگرد حملات 11 سپتامبر امسال در یک پیام ویدیویی ظاهر شد."

افشای روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
افشای ادامه روابط نزدیک ایمن الظواهری با طالبان

بر اساس گزارش سازمان ملل در مورد فعالیت های گروه های تروریستی از سراسر جهان که در جون گذشته منتشر شد، القاعده به طور مخفیانه در 12 ولایت افغانستان فعالیت می کرد و ظواهری، رهبر آن در افغانستان مستقر بود. سازمان ملل تعداد کل نیروهای القاعده در افغانستان را بین 400 تا 600 نفر تخمین زده است.

این روزنامه خاطرنشان کرد که "در صورت تأیید، احتمالاً خلا عمیقی در رهبری القاعده ایجاد خواهد شد، زیرا اخیراً دست کم دو رهبر ارشد کشته شده اند که احتمالاً در صف جانشینی وی بودند."

القاعده در مناطق مختلف جهان بیگناهان زیادی را کشته است. این گروه دهه 1980 با حمایت‌های مالی‌، تسلیحاتی و ایدئولوژیکی آمریکا و عربستان ایجاد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала