جرایم جنگی در افغانستان؛ استرالیا در نیروهایش اصلاحات می‌آورد

CC BY 2.0 / The U.S. Army / Returning to baseجرایم جنگی در افغانستان؛ استرالیا در نیروهایش اصلاحات می‌آورد
جرایم جنگی در افغانستان؛ استرالیا در نیروهایش اصلاحات می‌آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از تأیید شدن جرایم جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان، فرمانده نیروی دفاعی استرالیا تعهد ایجاد اصلاحات را در نیروهای زیرفرمان‌اش دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال آنگس کمپبل، فرمانده نیروی دفاعی استرالیا افزود که باید گزارش اخیر مربوط به ارتکاب جنایات سربازان را در افغانستان «متعلق به خود» دانسته و متعهد شوند که تغییراتی را برای تکرار نکردن این جنایات، انجام دهند.

مقام‌های استرالیا: سربازان ما در افغانستان 39 شهروند را به شکلی غیرقانونی کشتند - اسپوتنیک افغانستان
مقام‌های استرالیا: سربازان ما در افغانستان 39 شهروند را به شکلی غیرقانونی کشتند

این درحالی‌است که یک ارزیابی چهار ساله از کارکرد 11 سالۀ نیروهای استرالیایی درافغانستان که به تازه‌گی آماده شده‌است، نشان می‌دهد که نیروهای این کشور در افغانستان به ویژه ولایت ارزگان در قتل دست کم 40 غیرنظامی بی‌گناه، دست داشته‌اند.

جنرال کمپبل در این باره می‌گوید: «من می‌خواهم که نیروهای دفاعی استرالیا بپذیرد که این چیزی است که باید مسؤول آن باشیم زیرا اگر مسؤول آن نباشیم، آن را برطرف نخواهیم کرد و اگر آن را برطرف نکنیم، ممکن است این وحشت دوباره صورت گیرد و من نمی‌توانم آن را بپذیرم».

بربنیاد این بررسی‌ها، نیروهای استرالیایی در دورۀ حضور شان از سال 2005 تا سال 2016 میلادی در افغانستان در قتل 39 زندانی، غیرنظامی و کشاورز افغان دست داشته‌اند.

در گزارش 57 پروندۀ قتل ارزیابی شده‌اند و نزدیک به یک هزار تن در پیوند به آن‌ها، گواهی داده‌اند.

شام چهارشنبه، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز در این باره با رئیس‌جمهورغنی تلیفونی گفتگو کرد. ریاست‌جمهوری می‌گوید که نخست وزیر استرالیا اطمینان داد که این کشور به اجرای عدالت متعهد است.

هرچند مأموریت جنگی نیروهای استرالیایی در افغانستان درسال 2016 پایان یافت، اما 400 سرباز استرالیایی همچنان مأموریت آموزش نیروهای افغان را ادامه می‌دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала