دیدگاه پوتین درباره موضوع مالکیت قره باغ

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر دیدگاه پوتین درباره موضوع مالکیت قره باغ
دیدگاه پوتین درباره موضوع مالکیت قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که از نظر حقوق بین الملل، قره باغ بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو جمهوری آذربایجان است.

 مهندسان نظامی روسیه به قره باغ می‌روند  - اسپوتنیک افغانستان
مهندسان نظامی روسیه به قره باغ می‌روند
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، درباره موضوع مالکیت زمین های قره باغ روی آنتن شبکه تلویزیونی "روسیه 1" دیدگاهش را بیان کرد.

پوتین بیان داشت: ارمنستان استقلال و حاکمیت قره باغ را به رسمیت نمی‌شناخت. این بدان معناست که از نظر حقوق بین الملل، قره باغ و همه ای مناطق مجاور آن بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو جمهوری آذربایجان بوده و هستند.

وی در عین حال تأکید کرد، که شرایط عضویت در سازمان پیمان امنیت جمعی، روسیه را ملزم به مشارکت در درگیری نمی‌کند. رئیس جمهور روسیه بیان داشت: معاهده امنیت جمعی کمک متقابل را در صورت تجاوز به قلمرو کشور عضو این معاهده فراهم می‌کند. هیچ کس به خاک جمهوری ارمنستان تعدی نکرد و این به ما حق مشارکت مستقیم در جنگ را نمی‌داد.

پوتین افزود، که مسکو به طور کامل به تعهدات خود در چارچوب همکاری نظامی-فنی با ایروان عمل کرده است. رهبر روسیه تصریح کرد: من به شما اطمینان می‌دهم ارمنستان احساس رها شدن یا فراموش شدن نکرد و روسیه هر کاری برای جلوگیری از این اتفاق انجام داد.

یادآوری می کنیم، که نهم نوامبر رئیسان جمهور روسیه، آذربایجان و ارمنستان بیانیه مشترک مربوط به خاتمه کامل عملیات جنگی در قره باغ را امضاء کردند. رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که طرفین آذربایجانی و ارمنی در مواضع خود می‌مانند و در منطقه نیز نیروهای حافظ صلح روسیه برای کنترل اوضاع مستقر می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала