اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری حلف وفاداری یاد کردند

© Photo / facebook page of Argمراسم تحلیف اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری
مراسم تحلیف اعضای کمیسیون مبارزه با فساد اداری  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حضورداشت محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، اعضای کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری، مراسم تحلیف را انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری اسلامی افغانستان امروز (یکشنبه، ۲ قوس) با نشر خبرنامه‌یی نوشته است که در مراسمی که به این مناسبت در قصر چهارچنار ارگ برگزار شده بود، استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، میررحمان رحمانی رئیس ولسی جرگه، فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه، سید یوسف حلیم قاضی القضات و رئیس ستره محکمه و شماری از اعضای کابینه حضور داشتند.

ابتدا داکتر فضل محمود فضلی رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری، فرمان رئیس جمهور را در خصوص گزینش اعضای کمیسیون متذکره و آغاز فعالیت آنان، قرائت کرد. به اساس این فرمان، تمام وزارت ها و ادارات دولتی مکلف هستند که برای آغاز کار کمیسیون مبارزه با فساد اداری در زمینه تدارک و رفع نیازمندی های کمیسیون متذکره، همکاری همه جانبه نمایند.

سپس همایون حامد، مریم زرمتی و عبدالقیوم نظامی به مدت شش سال و سید محمد هاشمی و فرخ لقا به مدت سه سال به عنوان اعضای کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری، تحلیف وفاداری بجا آوردند.

رئیس جمهور طی سخنرانی در این مراسم، ضمن تبریکی به اعضای کمیسیون متذکره، برای آنان آرزوی موفقیت کرده، گفت که امروز در خصوص مبارزه با فساد اداری یک گام مهم که همانا ایجاد کمیسیون، گزینش اعضا و تطبیق قانون مبارزه علیه فساد اداری بود، برداشته می شود.

رئیس جمهور خطاب به اعضای کمیسیون متذکره، گفت که وظیفه سپرده شده به شما، یک بار سنگین است که بدون اولویت بندی و اتخاذ تصامیم، نمیتوانید آنرا انجام دهید. اولین وظیفۀ تان اولویت بندی است که در چوکات جدول زمانی، کدام وظیفه را چه وقت انجام میدهید.

رئیس جمهور گفت مطابق قانون در یک ربع سال، اولین گزارش را به شورای ملی، به مردم افغانستان و ریاست جمهوری ارائه نمایید و در این راستا باید وضاحت موجود باشد. وی افزود که به عنوان مسئولین ثبت دارایی ها، باید امروز دارایی های خویش را ثبت و به نشر بسپارید.

محمد اشرف غنی خطاب به اعضای کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری، گفت: امیدوارم که آرزوی مردم افغانستان را به حقیقت مبدل سازید. هرکجا که فساد است، باید آشکار و به مردم تشریح شود و شما به حمایت مطلق ریاست جمهوری اعتماد داشته باشید.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش، تاکید کرد که تطبیق قانون امر حتمی بوده و هیچ کس مافوق قانون نیست و مبارزه علیه فساد بخاطر آینده ما است. با جامعه جوانی سروکار دارید که فساد آن را رنج میدهد و در این خصوص، اقدامات شما سبب میشود که دولت و ملت با هم به مراتب نزدیکتر شوند.

کمیسیون جدید مبارزه با فساد اداری در حالی به کار خود آغاز می‌کند که قرار است فردا کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان به طور مجازی برگزار شود.

در آستانۀ کنفرانس، جامعه بین‌المللی ده شرط را مطرح کرده که یکی‌اش مبارزه با فساد است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала