مهندسان نظامی روسیه به قره باغ می‌روند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation مهندسان نظامی روسیه به قره باغ می‌روند
 مهندسان نظامی روسیه به قره باغ می‌روند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع فدراسیون روسیه می‌گوید که طیارۀ حمل و نقل نظامی ایل-76 نیروی هوافضای روسیه، مهندسان، ماشین‌آلات و تجهیزات نظامی مورد نیاز صلح بانان روسی را به قره باغ انتقال داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی روسیه با امروز یکشنبه (22 نوامبر) با نشر خبری می‌گوید که طیارۀ ایلیوشین ایل-67 نیروی هوافضای روسیه مهندسان، ماشین‌آلات و تجهیزات نظامی را به منطقه عملیات صلح در قره باغ می‌رساند.

در خبرنامه آمده است: طیارۀ ایل-76 نیروی هوافضای روسیه برای تحویل گروهی از مهندسان نظامی نیروهای مسلح روسیه و همچنان ماشین‌آلات و تجهیزات مهندسی برای کمک به پاکسازی جاده‌های عمومی و زیرساخت‌های اجتماعی در مناطق عملیات صلح از فرودگاه چکالوفسکی به مقصد قره باغ به پرواز درآمد.

خبرنامه می‌افزاید که طیاره مهندسان نظامی، بولدوزر و یک وسیله نقلیه سنگین را به فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس تحویل داده تا تجهیزات لازم را برای تنظیم پست‌های نگهبانی در منطقه عملیاتی ارائه دهد.

در خبرنامه همچنان آمده است: این تجهیزات مهندسی در پاکسازی جاده‌ها و زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و همچنان در پست‌های نگهبانی نیروهای حافظ صلح روسیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. صلح بانان روسی در بازگرداندن زندگی مسالمت‌آمیز حداکثر کمک را به مقامات محلی خواهند کرد.

این وزارتخانه همچنان می‌گوید که گشت‌های نیروهای حافظ صلح تحویل بی‌خطر مواد غذایی و ضروری را به مناطق مسکونی دوردست تامین می‌کنند.

در تاریخ 9 نوامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان درباره توقف درگیری‌های نظامی در منطقه قره باغ از روز 10 نوامبر، بیانیه مشترکی صادر کردند. این توافق استقرار صلح بانان روس در منطقه قره باغ و تبادل زندانیان بین طرفین درگیری را نیز شامل می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала