تلاش امریکا برای جذب حوثی‌ها علیه ایران

© AP Photo / Hani Mohammedتلاش امریکا برای جذب حوثی‌ها علیه ایران
تلاش امریکا برای جذب حوثی‌ها علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور امنیت دولت ترامپ می گوید که ایالات متحده در تلاش است شورشیان حوثی یمن را متقاعد کند که از تعامل با ایران صرف نظر کنند.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه های غربی روز دوشنبه به نقل از رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی ایالات متحده گزارش دادند که امریکا در تلاش است شورشیان حوثی یمن را متقاعد کند که از تعامل با ایران صرف نظر کنند.

رابرت اوبراین در خصوص گفت: "در حال حاضر، ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که ایرانی‌ها اخراج کنند، حمله به همسایگان و شهروندان یمن را متوقف کنند. با حسن و نیت با سایر مراکز قدرت در یمن در روند صلح شرکت کنند".

 گوترش: ایالات متحده میخواهد حوثی ها سازمان ترورستی اعلام کند  - اسپوتنیک افغانستان
گوترش: ایالات متحده میخواهد حوثی ها سازمان ترورستی اعلام کند

او خاطر نشان کرد، که ایالات متحده هیچ گزینه ای را برای اقدام در آینده علیه این شورشیان  رد نخواهد کرد، همچنان تحولات یمن را از نزدیک دنبال می‌کند.

مشاور امنیت ترامپ در پاسخ به این‌که، آیا ایالات متحده قصد دارد حوثی‌ها را به لیست سازمان های تروریستی اضافه کند، گفت که دولت امریکا دائما در حال ارزیابی است چه ساختارهایی را می توان به عنوان تروریست طبقه بندی کرد.

طبق گزارش رسانه ها، پیش از این اطلاعاتی وجود داشت که دولت ترامپ می خواست حوثی ها را به فهرست سازمان تروریستی اضافه کند. شورشیان در واکنش به این کار اعلام کردند، که ترامپ هیچ اختیاری برای این کار ندارد، او در انتخابات شکست خورده است. همچنان سازمان بشردوستانه با اضافه شدن این شورشیان به فهرست سازمان‌ تروریستی ابراز نگرانی میکنند و اعلام کردند این گام احتمالی واشنگتن می تواند کمک رسانی به یمن را پیچیده کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала