طالبان: نظامیان استرالیایی در دادگاه‌ ما محاکمه شوند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada طالبان: نظامیان استرالیایی در دادگاه‌ ما محاکمه شوند
 طالبان: نظامیان استرالیایی در دادگاه‌ ما محاکمه  شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه تندرو طالبان در واکنش به تایید کشتار غیرنظامیان افغان توسط نظامیان استرالیایی می گویند: از آنجایی که جنایات در خاک افغانستان انجام شده، این نظامیان باید برای محاکمه به طالبان سپرده شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، پس از اعتراف استرالیا به ارتکاب جنایات جنگی نظامیانش در افغانستان، طالبان از سایر اعضای سازمان ناتو خواست تا مانند این کشور کمیته‌هایی را برای تحقیق تشکیل دهند تا کسانی را که مرتکب جنایت جنگی شده‌اند، به محکمه کشانده و مجازات کنند.  

حمدالله محب - اسپوتنیک افغانستان
محب خواستار تحریم جدی طالبان از سوی سازمان ملل شد

طالبان افزود که عذرخواهی مقامات استرالیایی کافی نیست و باید به خانواده قربانیان تاوان داده شود تا بخشی از دردهای آن‌ها التیام یابد.

این گروه همچنین تاکید کرد: "سربازانی که مرتکب این جنایات شده‌اند باید به سزای اعمال وحشتناکشان برسند و چون در افغانستان مرتکب جنایت شده‌اند، لذا می‌طلبد به محاکم شرعی طالبان سپرده شوند تا طبق دستور شریعت، با آن‌ها رفتار شود".

طالبان با متهم کردن دولت افغانستان به توجیه جنایات نیروهای خارجی نیز گفت که دولت در تمام این جنایات شریک است و هدف از امضای پیمان امنیتی کابل- واشنگتن نیز مصونیت دادن به نظامیان آمریکایی در برابر هرگونه جنایت در افغانستان است.

پیش از این نیز نهادهای بین‌المللی از جمله دادگاه بین‌المللی لاهه برای بررسی جنایات جنگی نیروهای آمریکایی در افغانستان تلاش کرده‌اند اما آمریکا با لغو روادید دادستان لاهه برای پرونده افغانستان، دیگر اعضای دادگاه مرتبط با این پرونده را به بازداشت، بلوکه کردن دارایی و تحریم تهدید کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала